Drugcrime-law_MainPic עבירות סמים
Drugcrime-law_MainPic עבירות סמים
פנייה לייעוץ אישי



    העונש הצפוי לך בגין שימוש וסחר בסם LSD

    LSD הוא חומר בעל השפעות פסיכדליות, אשר מצוי מזה שנים רבות בפקודת הסמים המסוכנים. מדובר בחומר שצריכתו העצמית, כמו גם הפקתו או הפצתו ברבים, מהווים עבירה פלילית, וזאת בשל רצון המחוקק לשמור על הציבור מהשפעותיו המזיקות וההרסניות.

    אדם אשר יבחר לצרוך LSD באופן פרטי וללא אספקת הסם או מכירתו לאדם אחר, יהיה צפוי לעונש קל יחסית אשר אינו צפוי להשפיע על מסלול חייו באופן דרמטי. מנגד, מי שיבצע פעולות החורגות מתחום השימוש העצמי, עשוי למצוא עצמו מרצה מאסר בהתאם להיקף מעשיו ונסיבותיו האישיות.

    תוכן עניינים

    מה אומר החוק בנוגע ל- LSD?

    LSD הוא חומר סינטטי המשפיע בדרך כלל על תודעתו של מי שצורך אותו, בין היתר על ידי גרימת הזיות, שינוי בתחושת הזמן והרחבת התודעה. חומר זה הופק לראשונה לפני עשרות שנים על ידי מדען בשם אלברט הופמן, במסגרת ניסיון לייצר תרופה המשפיעה על מערכת הדם והנשימה.

    LSD נחשב לחומר שאינו ממכר וכזה אשר לא גורם לפגיעה פיזיולוגית באיברי הגוף, אולם בשל השפעתו הפסיכדלית, והסכנות הטמונות בשימוש בו לבריאות הנפש, הוא נאסר לשימוש על ידי המחוקק במסגרת הכללתו בפקודת הסמים המסוכנים. בהיותו סם מסוכן, חלות עליו כלל ההוראות העונשיות הכלולות בפקודה ואשר מתייחסות להחזקה, ייבוא, סחר, אספקה ושימוש בסמים מסוכנים.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      מה העונש הצפוי למי שעושה שימוש ב- LSD?

      פקודת הסמים המסוכנים כוללת בתוכה עבירה בעלת שני ראשים, אשר נוגעת להחזקה ושימוש בכל חומר המוגדר כסם מסוכן:

      • החזקה או שימוש בסם לצריכה עצמית – עבירה שהעונש המירבי בצידה הוא עד 3 שנות מאסר.
      • החזקת או שימוש בסם שלא לצריכה עצמית – עבירה שהעונש המירבי בצידה הוא עד 20 שנות מאסר.

      בפועל, העונש המוטל על מי שהשתמש ב- LSD לצריכה עצמית הוא לרוב בטווח שבין מאסר על תנאי וקנס כספי קטן למספר חודשי עבודות שירות. במקרים לא מעטים, תיק פלילי בעבירות אלו כלפי מי שהינו נעדר עבר פלילי, עשוי להיסגר מחוסר עניין לציבור. לעומת זאת, כאשר החזקת הסם אינה לשימוש עצמי, עשוי בית המשפט להטיל על הנאשם עונש של מאסר בפועל לתקופה ממושכת.

      מה הכמות של LSD אשר מוגדרת לצריכה עצמית?

      הסם LSD מצוי ברשימה מצומצמת של סמים מסוכנים שלגביהם קיימת הגדרה לגבי הכמות המעידה על היעדר כוונת צריכה עצמית. לפי רשימה זו, כלפי מי שייתפס מחזיק מעל 3 יחידות של LSD, יהיה מקום להגיש כתב אישום בגין עבירה של החזקת סם מסוכן שלא לצריכה עצמית.

      מהן העבירות הנוגעות ל LSD מלבד עבירות השימוש?

      פקודת הסמים המסוכנים כוללת, לצד עבירות השימוש האסור, גם את העבירות הבאות:

      1. סחר בסם מסוכן – מכירת סם מסוכן לאדם אחר.
      2. אספקת סם מסוכן – העברה של סם מסוכן לאדם אחר ללא קבלת תמורה בעד כך.
      3. ייצור סם מסוכן – פעולה של ייצור חומר הנחשב כסם מסוכן על פי הפקודה.
      4. ייבוא סם מסוכן – העברת סם מסוכן ממדינה אחרת אל תוך גבולות ישראל.
      5. עסקה אחרת בסם –בדרך כלל תיוחס עבירה זו למי שתיווך בין סוחר סמים לקונה.
      6. הדחת קטין לסם – מתן סם מסוכן, בין אם בסחר או אספקה, למי שטרם מלאו לו 18 שנים.

      העונש על עבירות אלו הוא עד 20 שנות מאסר, למעט ביחס לעבירה של הדחת קטין לסם, שבגינה יכול להטיל בית המשפט עונש של עד 25 שנות מאסר.

      ממה מושפע העונש המוטל על מי שסוחר ב LSD?

      הגורמים בעלי ההשפעה על העונש אותו יטיל בית המשפט על מי שיבצע עבירת סחר בסם מסוג LSD הם שלושה:

      • כמות הסם.
      • כמות העסקאות.
      • נתוניו האישיים של מבצע העבירה.

      ככל שאדם ייתפס סוחר בכמות גבוהה של LSD, כך יהיה עונשו חמור יותר. כמו כן, ככל שמעגל האנשים אשר ניזוקו מפועלות האדם הסוחר ב- LSD, יהיה גדול יותר, כך עונשו יהיה מכביד יותר. שני גורמים אלו הם אשר קובעים את הבסיס לגזירת העונש, כאשר נתונים כגון עבר פלילי מכביד או היעדר כל עבר פלילי, הם בעלי השפעה נוספת על העונש שיוטל על הנאשם בעבירות אלו.

      שימוש וסחר ב- LSD – העונש נגזר מהיקף הנזק

      האופן שבו בית המשפט גוזר את עונשם של מי שעושים שימוש בסמים, מחזיקים בו או סוחרים בו, נקבע בסופו של דבר על פי תחשיב של פוטנציאל הנזק הטמון בפעילותו של אותו נאשם.

      בעוד אדם אשר נוטל LSD מזיק בעיקר לעצמו, אדם הסוחר בסם זה ומוכר אותו לאחדות, עשרות או מאות משתמשים, מזיק למעגל רחב של בני אדם, וככזה צפוי לזכות לטיפול ביד קשה וענישה מחמירה.

      *האמור בעמוד זה ובאתר עבירות סמים – Drugcrime-Law בכלל אינו מחליף ייעוץ משפטי והבוחר להסתמך על האמור עושה זאת באחריותו האישית.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-2315818 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף