Drugcrime-law_MainPic עבירות סמים
Drugcrime-law_MainPic עבירות סמים
פנייה לייעוץ אישי



    ביצע 50 עבירות סחר בסמים ולא ירצה מאסר בפועל

    הנאשם הודה בכתב אישום חמור ביותר, המציין ביצוע של כ- 40 עבירות של סחר בסמים ועוד 10 עבירות של תיווך בסמים. סוג הסם שנסחר על ידו היה קנאביס, כאשר מרבית העסקאות נסובו סביב מכירה של כ- 10 גרם לעסקה. במסגרת הטיעונים לעונש, עתרה התביעה להטיל על הנאשם עונש של מאסר מאחורי סורג ובריח.

    בית המשפט הסכים באופן עקרוני לעמדת התביעה, תוך התייחסות לכך שמדובר בכתב אישום חמור המצביע על מי שעסק בצורה אינטנסיבית וממושכת בהפצת סמים תמורת רווח כספי. עם זאת, מצא בית המשפט להימנע מהשתת מאסר בפועל על הנאשם עקב הליך שיקומי יוצא דופן, כך שעונשו התמצה בעבודות שירות בלבד.

    תוכן עניינים

    ביצע עשרות עסקאות סמים באמצעות הטלגראס והוואטסאפ והחזיק בביתו קרוב לשני קילו קנאביס

    על פי כתב האישום המתוקן בו הודה, פעל הנאשם באופן אקטיבי לטובת הפצת סמים, וזאת תוך שליחת הודעות למספר רב של משתמשים פוטנציאליים באמצעות יישומוני הטלגראס והוואטסאפ. במסגרת חישוב כמות הסם שנסחר בכלל העסקאות, עולה כי הנאשם מכר מעל לחצי קילו של סם מסוכן מסוג קנאביס.

    כמו כן, במהלך מעצרו של הנאשם, נתפסה בחזקתו כמות של כ- 1.8 קילוגרם של סם מסוכן מסוג קנאביס מחולק לשקיות, משקל דיגיטלי, וכסף מזומן בסכום של עשרות אלפי שקלים. לאחר הודאתו בכתב האישום המתוקן, הופנה עניינו של הנאשם לבחינה על ידי שירות המבחן.

    במעמד הדיון בטיעונים לעונש, הוגשו לעיון הצדדים ובית המשפט מספר תסקירים מלאים ומפורטים, אשר נערכו על פני תקופה ממושכת. בתסקירי שירות המבחן צוין כי הנאשם נעדר הרשעות קודמות, וטרם מועד הטיעונים לעונש, השתלב ביחידה להתמכרויות "בית חוסן".

    שירות המבחן ציין כי לאחר מספר ניסיונות לא מוצלחים, הצליח הנאשם להירתם להליך הטיפולי ולהתמיד בו לאורך זמן. על כן, המליץ שירות המבחן להימנע מהטלת עונש מאסר על מנת שלא לקטוע את הישגיו השיקומיים של הנאשם, ולהעמיד את הנאשם לתקופת מבחן שבמהלכה יהיה נתון לפיקוח ומעקב.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      עבירות שמחייבות הטלת מספר שנות מאסר הסתיימו בעבודות שירות

      במסגרת הטיעונים לעונש, עתרה התביעה להטלת עונש שלא יפחת משתי שנות מאסר מאחורי סורג ובריח, וזאת תוך מתן משקל ממשי להליך השיקומי בו השתלב. מנגד, ביקשה ההגנה לתת משקל ממשי להמלצת שירות המבחן ולהימנע מהשתת עונש של מאסר בפועל, חרף ריבוי עבירות הסחר בהן הורשע הנאשם.

      במסגרת גזר דינו, הצביע בית המשפט על החומרה היתירה במעשיו של הנאשם, וציין כי מדובר בעבירות המחייבות הטלת עונש שעומד לכל הפחות על שתי שנות מאסר וחצי. לצד זאת, ציין בית המשפט את העובדה כי הנאשם השלים בהצלחה את ההליך הטיפולי, את ניקיונו מסמים לאורך תקופה ארוכה, את השתלבותו במסלול חיים מיטיב הכוללת תעסוקה יציבה ומתגמלת, ואת העובדה כי הוא נעדר עבר פלילי.

      במכלול השיקולים, החליט בית המשפט כי המקרה שבפניו מצדיק לעשות שימוש בסמכות הנתונה לו בחוק, המאפשרת לו לחרוג ממתחם העונש ההולם מטעמי שיקולים הנוגעים לשיקום הנאשם. בית המשפט סקר פסיקה שניתנה במקרים דומים, ולאור המלצת שירות המבחן, העמיד את עונשו של הנאשם על 9 חודשי עבודות שירות וצו מבחן.

      יש להימנע ממאסר בפועל במקרה של הליך שיקומי יוצא דופן

      החלטת בית המשפט להימנע מהשתת מאסר בפועל על הנאשם בתיק זה, הוא פועל יוצא של הבנה בדבר הנזק שעשוי לגרום המאסר להליך שיקומי מוצלח. כך, חרף העובדה שהנאשם ביצע מספר רב של עבירות סחר בסמים, ועל אף שעבירות אלו מחייבות עונש מרתיע, העדיף בית המשפט לבכר את שיקולי השיקום על פני שיקולי ההרתעה והגמול.

      לקריאת פסק הדין המלא ראו ת"פ 31134-05-18 מדינת ישראל נ' ורזון

      *האמור בעמוד זה ובאתר עבירות סמים – Drugcrime-Law בכלל אינו מחליף ייעוץ משפטי והבוחר להסתמך על האמור עושה זאת באחריותו האישית.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-2315818 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף