Drugcrime-law_MainPic עבירות סמים
Drugcrime-law_MainPic עבירות סמים
פנייה לייעוץ אישי



    עורך דין עבירות סמים

    עורך דין עבירות סמיםבשונה מעבירות פליליות אחרות, בעבירות סמים אין בדרך כלל מתלונן החושף את העבירה. סוג עבירות זה מתגלה לאחר חיפוש או בעקבות מידע מוקדם.

    עבירות אלו הן נחלתן של כל שכבות החברה. הלחץ החברתי, הרצון "לברוח", הרצון להתריס והתשוקה להתנסות בחוויה אחרת, משותפים לכל המגזרים ללא הבדל סוציו אקונומי כזה או אחר. יחד עם זאת, קיימת הנחה שגויה בקרב המשתמשים הנורמטיביים כי עבירות סמים, בייחוד שימוש בסמים קלים, הן עבירות שהעונש בגינן הוא מינימלי, מתחשב או סלחני יותר. ולא היא.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      1. מהי הגדרתה של עבירת סמים?

      פקודת הסמים המסוכנים קובעת עונש של עד 3 שנים של שימוש בסם המוגדר כמסוכן. המחוקק קבע, בתוספת לפקודה, רשימה של סמים מסוכנים שהמשתמש בהם, צפוי לאישום פלילי.

      חשוב להדגיש כי המחוקק אינו מבחין בין סמים קלים לסמים קשים, אולם סוג הסם משפיע על רמת הענישה.

      הטעות המרכזית שמשתמשים רבים נוטים לטעות בה היא, ששימוש לצריכה עצמית אינו אסור בחוק והוא הפך להיות נורמה חברית מקובלת. המחוקק הגדיר מפורשות מהי הכמות המרבית של סם שצריכה גבוהה יותר, תחשב כסחר בסמים, וניתן כמה דוגמאות:

      1. מריחואנה וחשיש – 15 גרם
      2. אופיום – 2 גרם
      3. קוקאין – 0.3 גרם
      4. הרואין –0.3 גרם

      אם השתמשתם ב-16 גרם של מריחואנה, ההבדל הקטן של גרם אחד הוא הקו המבדיל בין עבירת צריכה עצמית לבין אפשרות שתוגש נגדכם תביעה בגין סחר בסמים והוא המבדיל בין עונש של עד 3 שנים לעונש של עד 20 שנה!

      אם השתמשתם בסם מסוכן במסיבה ותוך כדי המסיבה העברתם את הסם לחבר, אתם עלולים להיות מואשמים בסחר בסמים, עבירה חמורה בצורה משמעותית מעבירת צריכה עצמית.

      זכרו: כל שימוש בסמים הוא אסור. רמת הענישה נקבעת עפ"י הנסיבות הספציפיות של המקרה.

      2. מדוע חשוב להתייעץ עם עורך דין עבירות סמים בכל אירוע של עבירות סמים?

      כפי שנאמר לעיל, עבירת סמים נפוצה מאוד גם בקרב אנשים שומרי חוק ואף בקרב קטינים ובני נוער המשתמשים בסמים כחלק מנורמה חברתית שהם חשופים לה, מעבירים לחבריהם ומפיצים אותם – כל זאת ללא כוונה פלילית כלשהי.

      חוסר המודעות המאפיין אוכלוסיות אלו באשר להשלכות הקשות של שימוש בסמים והעונשים הנלווים להם, סופו להוביל את אותם אזרחים שכשלו, לתוצאות משפטיות חמורות עד לעונשי מאסר כבדים, זאת בשל תמימותם ונטייתם להודות בקלות בעובדות העלולות להשית עליהם כתבי אישום חמורים יותר כמו סחר בסמים או בהפצתו אף ללא תמורה כספית.

      בתביעות של סחר בסמים, נדבך עיקרי בדרך להפחתת רמת הענישה הוא שכנוע בית המשפט כי הנאשם הוא אדם נורמטיבי, אדם מן היישוב או קטין מן היישוב, שכשל בעבירה זו בשל נסיבות שאינן פליליות וללא מחשבה פלילית, וכי הרשעתו בדין בעבירה של סחר בסמים, עלולה לפגוע בעתידו המקצועי והאישי באופן שאינו מידתי – בייחוד הדבר נכון בבני נוער העומדים לפני גיוס ואישום פלילי חוסם בפניהם את הדרך לתפקידים נחשקים רבים.

      ייעוץ משפטי של עורך דין עבירות סמים שזהו עיסוקו הבלעדי, עשוי להציל אתכם מעונשי מאסר, להפחית את הקנס שהושת עליכם ואף להוציא אתכם מהסבך באמצעות חתימה על הסדר טיעון נוח. עורך הדין הבקי בחוק, יידע לאבחן את העבירה שאתם מואשמים בה, להציע לכם מתווה אסטרטגיה המתאים לכם ולהידבר עם התביעה על הסדר או פשרה ללא אות הקלון הנלווה לעבירות אלו.

      עורך דין עבירות סמים

      3. כיצד ניתן להפחית את חומרת העבירה או לבטלה כליל?

      אם הנאשם בעבירות הסמים אינו עבריין כבד או משתמש ותיק וידוע למשטרה, הרי שבעבודה נכונה של עורך הדין, הוא יוכל להפחית את חומרת העבירה ואף להגיע להסדר שישאיר אותך ללא רישום פלילי.

      לשם כך מזמין עורך הדין תסקיר מבחן שנערך בידי אגף במשרד העבודה והרווחה. תסקיר זה בוחן את הנסיבות החברתיות והאישיות שהביאו את הנאשם לבצע את העבירה, נסיבות משפחתיות מקילות אם ישנן, תרומתו לחברה עד כה והערכה צופה פני עתיד לסיכויי השתלבותו החברתית. את התסקיר מגיש עורך הדין לבית המשפט אשר נותן לו משקל בהחלטתו הסופית.

      אם בנוסף לכך, הנאשם מביע חרטה עמוקה, מקבל על עצמו שלא לחטוא עוד בעבירה זו ומשכנע את השופט כי כל רישום פלילי יפגע בעתידו,  ייתכן שגזר הדין יסתפק בעבודות שירות, בהסדר טיעון או מחיקת העבירה לחלוטין.

      ככל שיוכח כי הצריכה הייתה לשימוש עצמי, חד פעמית וללא כוונה פלילית, כך תופחת רמת הענישה של הנאשם.

      ובקצרה: נאשמים רבים בעבירות סמים נוטים לזלזל בחומרת מעשיהם, וכתוצאה מכך נושאים בעונשים חמורים מאלו שהעלו על דעתם. ייעוץ משפטי הוא חיוני על מנת לנסות למזער את הנזק ארוך הטווח שעלול להיגרם לנאשם בעבירות סמים. מטרת עורך הדין להוכיח כי העבירה נעברה באופן חד פעמי בידי אדם נורמטיבי, ללא כוונת זדון וללא כוונה לסחר, לייבוא, או להפצת סמים. ככל שאלו יוכחו, הרי שהעונש יפחת בהתאם.

      עורך דין עבירות סמים - שאלות נפוצות

      אם שימוש לצריכה עצמית יחשב כעבירת סמים?

      פקודת הסמים המסוכנים קובעת מהו "סם מסוכן" ומהי הכמות הנחשבת "לצריכה עצמית". לכל סם בפקודה כמות הנחשבת כצריכה עצמית, כאשר החזקה של כמות סם העולה על הכמויות המנויות בפקודה תהווה החזקת סם שלא לצריכה עצמית ועלולה לגרור כתב אישום. חשוב להדגיש שהכמות לא תמיד מהווה אינדיקציה ולעיתים גם כמות העונה על ההגדרה של שימוש לצריכה עצמית תיחשב כסחר.

      מהם העונשים על עבירות סמים?

      החוק הפלילי במדינת ישראל מחלק את עבירות הסמים לשניים:
      החזקה לשימוש עצמי - שהעונש בגינן יכול להגיע לעד שלוש שנות מאסר.
      החזקה למטרות סחר בסמים - העונש בגינן יכול להגיע לעד עשרים שנות מאסר.

      באילו מקרים מחלטים רכוש בעבירות סמים?

      חילוט רכוש למעשה הינו החרמת רכוש. מלבד הסמים עצמם בית המשפט יכול לחלט גם רכוש אשר עזר לנאשם לבצע את העבירה שביצע.
      כאשר מדובר בעבריות סמים ישנם שני סוגים:
      חילוט שהוא חובה- בית המשפט חייב להורות על חילוט רכוש הנאשם.
      חילוט שאינו חובה- בית המשפט רשאי להורות על חילוט רכוש הנאשם.

      האם פניה לעו"ד במקרה בו נעברו עבירות סמים תפחית את העונש?

      אין ספק שייצוג משפטי על ידי עו"ד הבקיא בתחום יכול לסייע בהפחתת העונש. ישנה חשיבות גדולה לדברים הנמסרים בחקירה, במשפט ולכל אורך ההליך המשפטי ועל כן ליווי משפטי וראייה אסטרטגית יכולים יחד להביא להפחתה ניכרת בעונש.

      *האמור בעמוד זה ובאתר עבירות סמים – Drugcrime-Law בכלל אינו מחליף ייעוץ משפטי והבוחר להסתמך על האמור עושה זאת באחריותו האישית.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-2315818 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף