Drugcrime-law_MainPic עבירות סמים
Drugcrime-law_MainPic עבירות סמים
פנייה לייעוץ אישי



    מדריך לנאשם: החזקת סמים לצריכה עצמית

    פקודת הסמים המסוכנים בישראל, מגדירה מהי החזקת סמים לצריכה עצמית בישראל, וחשוב לציין כי יש הפרדה ברורה בין החזקת סמים לצריכה עצמית, לבין החזקת סם לסחר ומכירה.

    מדריך לנאשם: החזקת סמים לצריכה עצמיתבמדריך הבא נלווה אתכם בכל הצעדים הנדרשים עבור נאשם בהחזקת סמים לצריכה עצמית.

    תוכן עניינים

    מה הכמות שמוגדרת כצריכה עצמית? מה הכמות שמוגדרת כסחר בסמים, גם אם לא סחרת? בואו נתחיל בטבלה שתעשה לנו סדר, אשר מפרטת מה הכמות המוגדרת בחוק עבור כל סוג סם, להחזקה עצמית, וחשוב לציין כבר עכשיו: הכמות המצוינת כאן אינה "אוטומאטית" לצריכה עצמית. אפם הוכח שאדם סחר לאדם אחר בכמות שלהלן, הוא ככל הנראה יואשם בסחר, ולא בצריכה עצמית.

    מה הכמות המוגדרת בחוק עבור כל סוג סם לצורך החזקה עצמית

    חשוב לציין כי הכמויות המצוינות בטבלה הן כמויות נטו, ועל מנת לקבוע מה הכמות נטו, הסם נבדק במעבדה של המשטרה, בה מוסר כל חומר שאינו הסם, וניתן לבדוק ולשקול מה הכמות הנטו של הסם.

    נתפסתם עם החזקת סמים?

    החוק מגדיר בפקודת הסמים המסוכנים כי העונש על החזקת סמים לצריכה עצמית הוא עד שלוש שנות מאסר. החזקת סם לצורך סחר ומכירה יכולה בהחלט להגיע גם על פי חוק, לעונש של עד 20 שנה, בתוספת שלילת רישיון נהיגה, קנסות כספיים וחילוט רכוש, אבל חשוב לא לומר נואש. ישנם מספר פרמטרים שמשפיעים על השיקולים לענישה, במידה ונתפסתם:

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      יש לכם עבר פלילי? אדם שיש לו עבר פלילי בכלל, ועבר של עבירות סמים בפרט, בהחלט מכניס את עצמו לסיכון אם ממשיך לעסוק בזה, במידה ויתפסו אותו, העונש בפעם השנייה יהיה ככל הנראה מרתיע יותר. אם מדובר בעבירה ראשונה ללא עבר פלילי, יש סיכוי טוב להתחשב בנתון הזה.

      מה סוג הסם? זה נכון שקנאביס מוגדר לחלוטין כסם מסוכן, אבל כאשר בוחנים החזקת סמים לצריכה עצמית, אם אדם נתפס עם קנאביס, ללא הוכחה לסחר, ההתייחסות תהיה שונה, מאשר במקרה שהוא נתפס עם קוקאין או הרואין.

      מה הכמות? כמות של 17 גרם מריחואנה, אינה משתווה לכמות של 17 גרם הרואין. זהו נתון חשוב שיש לקחת בחשבון כשמדובר בהחזקה לשימוש עצמי.

      במידה ונתפסתם עם סמים לצריכה עצמית, ההמלצה היא להסתייע בעורך דין עבירות סמים מקצועי, אשר יוכל לסייע לכם לקבל את העונש המינימלי ולא המקסימלי. אל תשכחו שגם אם אתם בסך הכל "מעשנים מריחואנה" ולא סוחרים ולא באים במגע עם אנשים נוספים, החוק עדיין מגדיר עד שלוש שנות מאסר על עבירה זו, וזה בהחלט משהו שכדאי למנוע.

      אם נתפסת בפעם הראשונה עם קנאביס בכמות שמוגדרת כצריכה עצמית, יוטל עליך קנס מנהליעל קנס מנהלי שמעתם?

      מדיניות האכיפה לשימוש עצמי בקנאביס מגדירה באמצעות המשרד לביטחון פנים, קנס מנהלי במקום רישום פלילי.

      מה הכוונה? האכיפה על עבירה זו תהיה באמצעות קנס מנהלי ולא באמצעות רישום פלילי, ככל הנראה, בשל השימוש ההולך וגובר בישראל, של קנאביס לצריכה עצמית. אם נתפסת בפעם הראשונה עם קנאביס בכמות שמוגדרת כצריכה עצמית, יוטל עליך קנס מנהלי. אם נתפסת בפעם השנייה, יוטל עליך קנס כפול.

      בפעם השלישית, ההליך הוא סגירת תיק בהסדר מותנה, מבלי הגשת כתב אישום, כנגד הודעה והעמדת הנאשם בפיקוח שירות המבחן. יכול להיות שבשלב זה יישלל ממנו רישיון הנהיגה או יישלל רישיון הנשק שלו.

      הפעם הרביעית תגרור איתה תיק פלילי ותישקל האפשרות להגשת כתב אישום במסגרת הדין הפלילי.

      מה עליכם לעשות במידה וקיבלתם דרישה לתשלום קנס?

      מהרגע שקיבלתם את הדרישה לתשלום הקנס, תוכלו לעשות זאת תוך 60 יום. תוכלו גם לבקש להישפט על העבירה ולא לשלם את הקנס. מה האפשרויות בעומדות בפניכם?

      תשלום הקנס – במקרה הזה אתם מודים באשמה, ומקווים שלא יתפסו אתכם שוב בטווח של חמש השנים הקרובות.

      בקשה לביטול הקנס – עד 30 יום מקבלת הדרישה לתשלום הקנס, תוכלו להגיש בקשה לביטול הקנס, בטענה שהנסיבות אינן מצדיקות מתן קנס.

      בקשה להישפט – עד 30 יום מקבלת דרישת התשלום, תוכלו להגיש בקשה להישפט. חשוב להבין שבמקרה הזה "הכל פתוח" ואין לדעת כיצד יסתיים ההליך המשפטי – לטובתכם או לא.

      *האמור בעמוד זה ובאתר עבירות סמים – Drugcrime-Law בכלל אינו מחליף ייעוץ משפטי והבוחר להסתמך על האמור עושה זאת באחריותו האישית.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-2315818 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף