Drugcrime-law_MainPic עבירות סמים
Drugcrime-law_MainPic עבירות סמים
פנייה לייעוץ אישי



    שתי שנות מאסר לעובד זר שייבא סמים לארץ באריזות קפה נמס

    במהלך בדיקה שבוצעה על ידי המכס בנוגע לחבילה חשודה שנשלחה מתאילנד לישראל, נמצא כי היא מכילה אריזות קפה נמס המכילות סם מסוכן מסוג מתאמפטמין במשקל 120 גרם. המידע על כך נמסר למשטרה, אשר הניחה את החבילה במקום האיסוף שאליו מוענה. בעת הגעת הנאשם לאיסוף החבילה, עצרה אותו המשטרה ובהמשך הועמד הנאשם, אזרח תאילנד, לדין בגין ייבוא סמים.

    בית המשפט המחוזי בבאר שבע, דן בחומרה הטמונה בסוג הסם ובכמות הגדולה שנתפסה. זאת לצד לתחכום המאפיין את מעשה הייבוא אשר בא לידי ביטוי בהסוואת הסם באריזות של קפה נמס תוך ניסיון לשוות לחבילה מראה תמים שלא יעורר חשד, והטיל על הנאשם עונש של שתי שנות מאסר בפועל.

    תוכן עניינים

    אריזות הקפה עוררו את חשד עובדי המכס – חשד אשר התברר כמוצדק

    במהלך שנת 2022 נשלחה מתאילנד לישראל חבילה אשר מוענה למושב ישע שבדרום הארץ, אך נרשמה על שמו של אדם שאינו הנאשם. החבילה עוררה את חשדם של עובדי המכס אשר פתחו אותה וגילו בתוכה שקיות קפה נמס אשר הכילו סם מסוכן מסוג מתאמפטמין.

    על מנת לקשור את החבילה לגורם שייבא אותה, פעלה המשטרה באופן סמוי תוך יצירת מצג לפיו החבילה הגיעה ליעדה כמתוכנן. בפועל, הציבה המשטרה מעקב אחר מקום הנחת החבילה במושב ישע ולאחר שהנאשם, עובד זר מתאילנד, הגיע לאסוף אותה, בוצע עליו מעצר.

    בהמשך, הוגש נגדו כתב אישום בעבירה של ייבוא סמים מסוכנים לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, לצד בקשה למעצרו עד לתום ההליכים. בשלב מקדמי של המשפט, החליט הנאשם להודות בכתב אישום מתוקן במסגרת הסדר טיעון שלא כלל הסכמה לעניין העונש.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      ייבוא סמים היא עבירה אשר תורמת להתפשטות נגע הסמים בחברה

      במסגרת טיעוני בא כוחו של הנאשם לעונש, נטען כי עצם העובדה שמדובר באזרח זר, אשר אינו דובר את שפת המקום ומצוי בארץ ללא גורמי תמיכה משפחתיים, הופכת את עונש המאסר לקשה יותר עבורו. בהתאם לכך, עתרה ההגנה להסתפק בענישה של 15 חודשים בלבד.

      מנגד, טענה התביעה כי מדובר בעבירות חמורות המצדיקות ענישה שלא תפחת משתי שנות מאסר, לצד ענישה כספית ממשית. בית המשפט עמד על הסכנות הנשקפות מסם המתאמפתמין הכוללות אפשרות הופעתם של תסמיני לוואי כגון הפרעות בקצב הלב, פרנויה, הזיות, חרדה, ובעיות שיניים חמורות.

      לצד התייחסותו לסוג הסם, ציין בית המשפט כי כמות הסם שיובא על ידי הנאשם באמצעות הדואר, במשקל של 120 גרם נטו, מצביעה על פוטנציאל נזק רב היקף, היות שניתן להפיק ממנה מאות מנות סם. עוד צוין כי מדובר בעבירה שמאחוריה עומד הרצון לייצר רווח מהיר וקל על ידי סחר בסם, על חשבון בריאות הציבור.

      נתון מרכזי נוסף אליו התייחס בית המשפט, הוא זהות מבצע העבירה. בית המשפט ציין כי העונשים המוטלים בישראל קלים מאלה אשר היו מוטלים על אותו נאשם אילו היה עומד לדין בעבירה דומה בארץ מוצאו, נתון המהווה תמריץ עבור עובדים זרים ומחייב בהתאם ענישה ממשית.

      ייבוא סם מסוכן המבוצע על ידי אזרח זר מחייבת ענישה מרתיעה

      במסגרת גזר דינו, העניק בית המשפט משקל לעובדה כי הנאשם הינו אזרח זר אשר ניצל את שהותו בישראל לטובת התעשרות על ידי הפצת סמים. מסיבה זו, מוצא לנכון בית המשפט להטיל עונש משמעותי של שתי שנות מאסר, לצד הטלת קנס בסך 5,000 ₪. זאת, חרף העובדה שמדובר בנאשם ללא עבר פלילי, אשר נטל אחריות והודה במיוחס לו ללא ניהול הוכחות.

      לקריאת פסק הדין המלא ראו ת"פ 25594-07-22 מדינת ישראל נ' פוצ'ונג

      *האמור בעמוד זה ובאתר עבירות סמים – Drugcrime-Law בכלל אינו מחליף ייעוץ משפטי והבוחר להסתמך על האמור עושה זאת באחריותו האישית.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-2315818 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף