Drugcrime-law_MainPic עבירות סמים
Drugcrime-law_MainPic עבירות סמים
פנייה לייעוץ אישי



    החזיק הרואין בתוך שקית פיתות וירצה קרוב ל- 4 שנות מאסר

    במהלך שנת 2021 נתפס הנאשם מחזיק עשרות גרמים של הרואין שהוחבאו בתוך שקית פיתות. כמו כן, נמצא כי לאורך השנים שקדמו למעצרו, עסק הנאשם בסחר בסם מסוכן מסוג הרואין במספר מועדים שאינם ידועים. הנאשם הורשע רק לאחר ניהול הוכחות ולאחר שנקבע על ידי בית המשפט כי הוכחה אשמתו מעל לכל ספק סביר.

    במסגרת גזר הדין, חרף בקשת ההגנה להטיל עונש שלא מחמיר עמו יתר על המידה ולגזור עליו לכל היותר עונש בטווח שבין שנה לשנה וחצי, מצא בית המשפט להטיל על הנאשם ענישה מרתיעה מאחורי סורג ובריח לפרק זמן של קרוב ל- 4 שנים. זאת תוך התייחסות לסכנה הרבה הנשקפת מהפצת סם ההרואין בציבור.

    תוכן עניינים

    הנאשם ניסה למנוע מהשוטרים למצוא את הסם – ללא הצלחה

    במסגרת מעקב שבוצע אחריו במהלך שנת 2021, נתפס הנאשם על ידי מספר שוטרים. במהלך תפיסתו, ניסה הנאשם להשליך שקית עם פיתות שבה הוטמנו עשרות גרמים של הרואין. חרף ניסיונו, הבחינו השוטרים בשקית הפיתות, פתחו אותה ומצאו בתוכה את הסמים.

    במהלך מעצרו, משראה הנאשם כי השוטרים איתו את הסם שהוטמן, השתולל במטרה לתפוס אותו מידיהם. בגין מעשים אלו, הועמד הנאשם לדין בעבירות של החזקת סם מסוכן והפרעה לשוטר. כמו כן, במסגרת חקירתו, נמצא כי הנאשם מכר הרואין לאדם אחר במספר הזדמנויות ובכמויות קטנות.

    הנאשם לא הודה במיוחס לו, אולם לאחר שמיעת ראיות הורשע בעבירות החזקת הרואין שלא לצריכה עצמית, סחר בסמים והפרעה לשוטר. לאחר מתן הכרעת הדין, התקיים דיון בו טענו הצדדים באשר לעונש אותו ראוי להטיל על הנאשם. בעוד התביעה עתרה לגזור על הנאשם עונש של 46 חודשים, ביקש בא כוחו להסתפק במאסר שלא יעלה על שנה ומחצה.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      התרומה של הנאשם להתפשטות סם מסוכן כהרואין מחייבת ענישה מרתיעה

      לאחר ששמע את טיעוני התביעה וההגנה, פנה בית המשפט לגזירת עונשו של הנאשם. בית המשפט עמד על החומרה הרבה של הפצת הרואין – סם קשה הפגוע בצורה חמורה במשתמשים בו ומחייב ענישה מרתיעה ומכבידה. עוד צוינה התנהלותו של הנאשם כמי שהפריע לשוטרים ביצוע עבודתם, כנסיבה המצדיקה החמרה עמו.

      בית המשפט קבע כי בגין מעשים מהסוג שביצע הנאשם, על הענישה להיות לכל הפחות שתי שנות מאסר ומחצה. עוד צוין כי לחובת הנאשם מספר רב של הרשעות אשר בגין חלק מהן ריצה מאסרים מאחורי סורג ובריח. חרף העונשים שהוטלו עליו בעבר, לרבות בעבירות סמים, לא נרתע הנאשם מביצוע עבירות נוספות, ובהתאם לכך יש להשית עליו ענישה ברף גבוה.

      לצד כל אלו, ציין בית המשפט את העובדה כי הנאשם לא לקח אחריות על המיוחס לו. משעה שבחר בדרך זו, כך לפי בית המשפט ולפי הוראות חוק העונשין, אין באפשרותו ליהנות מהקלה בעונש המופנית כלפי מי שנוטל אחריות על מעשיו ומביא לידי חיסכון בזמן שיפוטי. אשר על כן, מקבל בית המשפט את עמדת התביעה וגוזר על הנאשם 46 חודשי מאסר בפועל.

      אדם המפיץ סם מסוכן ואינו נוטל אחריות בשל כך צפוי לעונש חמור

      ניהול הוכחות בתיק פלילי טומן בחובו סיכון בחשיפה לעונש חמור מזה של נאשם שנטל אחריות וחסך את הזמן הרב הכרוך בחקירת עדים. כאשר אותו נאשם עומד לדין בגין עבירות סמים חמורות, שחומרתן נגזרת הן מסוג הסם והן מכמותו, הוא צפוי לעונש כבד של מספר שנות מאסר מאחורי סורג ובריח.

      לקריאת פסק הדין המלא ראו ת"פ 3991-11-21 מדינת ישראל נ' אבו עסב

      *האמור בעמוד זה ובאתר עבירות סמים – Drugcrime-Law בכלל אינו מחליף ייעוץ משפטי והבוחר להסתמך על האמור עושה זאת באחריותו האישית.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-2315818 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף