Drugcrime-law_MainPic עבירות סמים
Drugcrime-law_MainPic עבירות סמים
פנייה לייעוץ אישי



    פלילי: יבוא ושימוש בסם מסוג איוואסקה

    הפצתם של סמים ברחבי הארץ נעשית כדרך כלל באמצעות שני נתיבים מרכזיים. האחד, הוא נתיב הגידול בתוך שטח ישראל. השני, הוא נתיב יבוא הסמים לארץ באמצעות הברחתם בהיחבא דרך שערי הכניסה לישראל – בים, באוויר וביבשה.

    פלילי: יבוא ושימוש בסם מסוג איוואסקה

    בעוד שנתיב הגידול הפנימי נוגע לסמים כגון מריחואנה וחשיש, היבוא הוא נתיב כניסתם הכמעט בלעדי של סמים הנחשבים מסוכנים כגון קוקאין, הרואין וגם סם מיוחד בשם אייוואסקה. יבוא סמים היא אחת מעבירות הסמים החמורות ביותר, והעובר אותה עשוי למצוא עצמו בכלא למשך שנים ארוכות.

    תוכן עניינים

    מהי עבירת יבוא סמים?

    דבר החקיקה המרכזי המתייחס לשימוש בחומרים משני תודעה ובעלי השפעה פסיכו אקטיבית, הוא פקודת הסמים המסוכנים. מדובר בפקודה שראשיתה בימי המנדט הבריטי, אשר עשתה את דרכה אל תוך המשפט הישראלי. הפקודה מכילה באופן מפורט את כלל החומרים הנחשבים סמים מסוכנים שהשימוש בהם מהווה עבירה פלילית.

    העבירות הנוגעות לסמים מסוכנים הן מגוונות ואלו עיקרן:

    • יבוא סמים – הכנסת סם מחוץ לארץ אל גבולות הארץ.
    • סחר בסמים – מכירת סם תמורת כסף.
    • אספקת סמים – העברת סם מסוכן לאחר ללא תמורה.
    • החזקת סמים – החזקה של חומר המהווה סם מסוכן כאשר חומרת העבירה נוגעת לשאלה האם האחזקה היא לשימוש עצמי או לא.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      מה סם האיוואסקה והאם הוא מוגדר סם מסוכן?

      איוואסקה הוא סם שמקורו בשבטים ילידים ביבשת אמריקה. הוא נחשב לסם הזייתי שצריכתו המסורתית כוללת ממד טקסי הנערך בפורום קבוצתי. סם זה נצרך בדרך כלל בצורת משקה, ואנשים שצרכו אותו מתארים חוויה רוחנית ייחודית של הארה, חזיונות יוצאי דופן ותחושת רוגע שלא חוו בעבר.

      האיוואסקה הוא למעשה שמו של הצמח ממנו מופק המשקה והוא אינו נחשב ממכר. יחד עם זאת, הוא נחשב לסם מסוכן על פי הגדרות פקודת הסמים המסוכנים, היות שהוא מכיל את החומר הפעיל דימתילטריפטמין הידוע בקיצור DMT. משכך החזקה, שימוש, ייבוא, סחר או אספקה של איוואסקה ללא רישיון היא עבירה פלילית במדינת ישראל.

      הוא נחשב לסם הזייתי שצריכתו המסורתית כוללת ממד טקסי הנערך בפורום קבוצתי

      מהי עבירת יבוא איווסקה?

      יבוא סם מסוכן מסוג איוואסקה באה לידי ביטוי בהברחה של חומר זה אל תוך גבולות ישראל, מעשה אשר יכול להתבצע באחד מהאופנים הבאים:

      1. הברחה באמצעות נמלי התעופה הבינלאומיים בארץ.
      2. הברחה באמצעות גבולות היבשה.
      3. הברחה באמצעות הגבול הימי.
      4. הברחה באמצעות הדואר.

      המעשה של יבוא איוואסקה מהווה עבירה של יבוא סם לפי סעיף 13 לפקודת הסמים המסוכנים. על פי סעיף זה, העונש על יבוא סם האיוואסקה הוא עד 20 שנות מאסר. עבירת יבוא הסם מהווה לפי לשון הפקודה עבירה של עסקת סמים וככזאת, מקנה לבית המשפט לא רק להטיל עונש מאסר, אלא גם לחלט את נכסי מבצע העבירה.

      מה צפוי למי שייתפס מייבא איוואסקה?

      יבוא סם מסוג איוואסקה, עשוי להוביל לעונש חמור מאחורי סורג ובריח, אולם ראשיתו של ההליך הוא בדרך כלל במעצר מבצע העבירה לצורכי חקירה. ככל שיימצאו נגדו די ראיות לעבירת היבוא, יוגש נגדו כתב אישום לצד בקשה למעצר עד תום ההליכים. במהלך משפטו הוא עשוי להיעצר עד למתן גזר דין או להשתחרר לחלופת מעצר.

      ככל שהנאשם בעבירה זו יורשע בסעיף החמור של יבוא סם ולא בסעיף מופחת במסגרת הסדר טיעון, הוא צפוי לעונש שיושפע משני רכיבים מרכזיים – כמות הסם ועברו הפלילי. ככל שכמות הסם תהיה גדולה יותר, קיים סיכוי גבוה יותר לענישה בדמות מאסר בפועל, וביתר שאת כאשר מדובר במי שיש לחובתו רישום פלילי קודם בעבירות פליליות בכלל ועבירות סמים בפרט.

      יבוא איוואסקה – עבירה פלילית

      חרף היותו סם שאינו ממכר שיש הרואים בו כבעל סגולות רפואיות, איוואסקה מכיל את החומר DMT המוגדר סם מסוכן על פי הדין בישראל. מסיבה זו, יבוא של סם זה מהווה עבירה פלילית שהמבצע אותה עשוי למצוא עצמו בהליך פלילי. הליך מסוג זה עשוי להסתיים בעונש של מאסר מאחורי סורג ובריח, וזאת בהתאם לכמות הסם שיובאה ושאלת קיומו או היעדרו של רישום פלילי.

      *האמור בעמוד זה ובאתר עבירות סמים – Drugcrime-Law בכלל אינו מחליף ייעוץ משפטי והבוחר להסתמך על האמור עושה זאת באחריותו האישית.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-2315818 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף