Drugcrime-law_MainPic עבירות סמים
Drugcrime-law_MainPic עבירות סמים
פנייה לייעוץ אישי



    ייצוג על ידי עו"ד פלילי בעבירת סחר בסמים

    עבירה של סחר בסמים היא עבירה פלילית שבגינה מוגש כתב אישום פלילי על ידי המדינה. בן אדם שהוגש כנגדו כתב אישום בגין סחר בסמים, רשאי לבקש את ייצוגו של עו"ד פלילי פרטי, או את ייצוגו של עו"ד פלילי מהסנגוריה הציבורית, אם הוא עומד בקריטריונים הקבועים לכך.

    ייצוג על ידי עו"ד פלילי בעבירת סחר בסמים

    בעבירות סמים מתעוררת שאלת ההבחנה בין סמים קשים לקלים, מטרת אחזקת הסם, השימוש שנעשה בו- אם לשימוש אישי או לצרכי מסחר ועוד. סחר בסמים הפך בשנים האחרונות ל "מכת מדינה", ובשל ניסיונות המערכת המשפטית לצמצם תופעה זו, גובר הצורך בשכירת שירותיו של עו"ד פלילי הבקיא בתחום הסחר בסמים.

    תוכן עניינים

    האם יש הבדל בחוק בין סמים קלים לקשים?

    פקודת הסמים המסוכנים אינה עורכת אבחנה בין סמים הנחשבים "קלים" הפוגעים יחסית במידה מועטה בתפקוד האדם שנטל אותם, לבין סמים "קשים" כגון הרואין.

    עם זאת, פקודת הסמים המסוכנים מונה בטבלה המופיעה בפקודה, מהי הכמות המותרת לאחזקת סמים. הסיבה לכך שפקודת הסמים המסוכנים אינה מבחינה בין סמים קשים לקלים, היא משום שלא ניתן להעריך מראש כיצד סם מסוים ישפיע על פלוני.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      החזקה לשימוש אישי או לשימוש מסחרי בסמים

      בפקודת הסמים המסוכנים מנויות כמויות שונות עבור כל סם מסוכן, כאשר אדם שהחזיק בכמות הגבוהה מהכמות המנויה בפקודה, רואים בו כאילו הוא מחזיק בסם למטרת מסחר בסם.

      להבדל זה השפעה חמורה לעניין העונש לו יהיה צפוי מי שהורשע בסחר בסמים – בעוד שהעונש בגין החזקת סם מסוכן הינו עונש מרבי של עד שלוש שנות מאסר, העונש בגין החזקת סם למטרת סחר בסמים עומד על מקסימום של עשרים שנות מאסר.

      על כן, עו"ד פלילי יטען בשם לקוחו כי, אם נמצא מחזיק בסם, אז הרי שהחזיק בכמות לשימוש אישי בלבד, ולא למטרת סחר בסמים.

      אדם שהחזיק בכמות הגבוהה מהכמות המנויה בפקודה, רואים בו כאילו הוא מחזיק בסם למטרת מסחר בסםחיפוש ומעצר בעבירת סחר בסמים

      כל עו"ד פלילי יודע, שעל מנת לערוך חיפוש בביתו של אדם, בין אם חיפוש אחר סמים ובין אם אחר ראיות אחרות, על המשטרה להצטייד בצו בית משפט המורה על החיפוש.

      כמו כן, חיפוש אחר סמים צריך שיעשה בעקבות חשד מבוסס להמצאות סמים במקום בו מבקשת המשטרה לערוך חיפוש.

      באם לא ניתן צו בית משפט המורה על חיפוש סמים, על המשטרה להוכיח כי קיים חשד סביר להימצאות הסמים במקום החיפוש. מעצר חשוד בגין אחזקת סמים יעשה במקרה שבו נתפסו ברשותו סמים בכמות העולה על הכמות הקבועה בפקודת הסמים המסוכנים המוגדרת ככמות לשימוש עצמי.

      הזכות לייצוג על ידי עו"ד פלילי

      לפני הגשת כתב אישום – מדינת ישראל, בהיותה מדינה דמוקרטית, מאפשרת לאדם העומד לדין על ידי המדינה להצטייד בשירותיו של עו"ד. אדם רשאי לבחור לעצמו עורך דין על פי טעמו, אך יש לזכור כי במקרה של משפט פלילי, כאשר חירותו של אדם עומדת על הפרק, רצוי לבחור בשירותיו של עו"ד פלילי המתמחה בתחום בו הוגש כתב האישום.

      אף בשלב החקירה במשטרה, ניתן לבקש להתייעץ עם עו"ד פלילי, ורצוי לעשות כן על מנת לצלוח את החקירה במשטרה באופן המיטבי.

      לאחר הגשת כתב אישום – עו"ד פלילי יוכל לעיתים לסייע למי שחשוד בעבירת סחר בסמים להימנע מעמידה לדין, במקרה, למשל, כאשר נעשה חיפוש לא חוקי בחפציו אחר הסמים שנמצאו.

      לאחר הגשת כתב אישום, עו"ד פלילי יציג את הנאשם באופן המיטבי, תוך הדגשת יתרונותיו והרקע שלו, אם אותו רקע עשוי לסייע להפחית בעונשו. למשל, כאשר הנאשם נטול עבר פלילי, הדבר עשוי בהחלט לשמש כשיקול להקלה בעונשו.

      לסיכום, עבירת סחר בסמים היא עבירה פלילית. בגין עבירה פלילית, רשאית המדינה להגיש כתב אישום כנגד מי שנמצאו ברשותו סמים בכמות העולה הכמות הקבועה בפקודת הסמים המסוכנים, והמוגדרת כמות למטרת סחר בסמים. בעת חקירה בגין חשד לסחר בסמים ולאחר הגשת כתב אישום, רצוי להצטייד בשירותיו של עו"ד פלילי, אשר יעלה טיעונים להקלה בעונשו של הנאשם, אם יורשע.

      *האמור בעמוד זה ובאתר עבירות סמים – Drugcrime-Law בכלל אינו מחליף ייעוץ משפטי והבוחר להסתמך על האמור עושה זאת באחריותו האישית.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-2315818 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף