Drugcrime-law_MainPic עבירות סמים
Drugcrime-law_MainPic עבירות סמים
פנייה לייעוץ אישי



    שנתיים וחצי שנות מאסר לחייל שרכש קוקאין עבור סוכן סמוי

    הנאשם שהינו חייל בשירות חובה, הורשע לפי הודאתו במסגרת הסדר טיעון בביצוע 3 עסקאות של תיווך בסם מסוכן, הנוגעות לסם מסוג קוקאין. הנאשם רכש את הסמים עבור סוכן סמוי, כאשר הסוכן מתעד את מעשיו ומביא להפללתו.

    בית הדין המחוזי החליט לגזור על הנאשם עונש חמור, בעיקר בשל העובדה כי סוג הסם נחשב לאחד הסמים הקשים ביותר, וכן בשל העובדה כי מעשי התיווך בעסקאות הסם בוצעו מספר פעמים והעידו על יכולתו לתרום למערך הפצת סם זה ולהזיק לציבור.

    תוכן עניינים

    הנאשם טעה לחשוב כי הוא מוכר סמים לקונה תמים

    במהלך שנת 2021, חבר סוכן סמוי מטעם המשטרה הצבאי אל הנאשם, בבקשה שיסייע לו לרכוש סמים. הנאשם נעתר לבקשת הסוכן וערך עמו שלושה מפגשים עם סוחר סמים, במהלכם רכש עבור הסוכן סם מסוכן מסוג קוקאין.

    בשני המפגשים הראשונים, רכש הנאשם עבור הסוכן כמות של מעל 20 גרם קוקאין בסך הכל, ואילו במפגש השלישי, רכש הנאשם עבור הסוכן חומר שנחזה לקוקאין בעלות של 28,000 ₪, אולם לאחר מכן התברר בבדיקת מעבדה כי אין מדובר בסם מסוכן מכל סוג שהוא.

    לאחר ביצוע העסקה השלישית, נעצר הנאשם וגילה לתדהמתו כי האדם שביקש את עזרתו ברכישת סם הוא סוכן סמוי.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      הנאשם הורשע לאחר שהודה בעבירות במסגרת הסדר טיעון, כאשר לצד עבירות הסמים, הורשע הנאשם בעבירה של החזקת לבנת חבלה במשקל עשרות גרמים בודדים, אותה החזיק ללא רשות בביתו, וכן בעבירה של החזקת סם מסוג קנביס במשקל של כ- 7 גרמים לשימושו העצמי.

      ביצוע העבירות מצביעות על חומרה המצדיקה מאסר ממושך

      הצדדים הגיעו ביניהם להסכמה בדבר היקף העונש, כאשר במסגרת טיעוני התביעה לעונש, צוינו כנתונים המצדיקים החמרה בעונש, הנתונים הבאים:

      • העובדה כי מדובר בסם הנחשב קשה.
      • העובדה כי בוצעו מספר עסקאות ואין מדובר במעידה חד פעמית.
      • הנזק הפוטנציאלי המשתקף מכמות הסם הגדולה שנרכשה על ידי הנאשם עבור הסוכן.

      ההגנה מצדה עמדה על כך שלנאשם לא היה כל אינטרס כלכלי בעצם ביצוע העסקאות, וכי כל תכלית עבירותיו הייתה לסייע לסוכן, אותו הוא דימה כחברו, לרכוש סמים. עוד צוין כי מחולל האירוע, אשר לחץ על הנאשם לבצע את העסקאות, הוא הסוכן עצמו.

      בית הדין, במסגרת גזירת דינו של הנאשם על פי הסדר הטיעון, עמד בראש ובראשונה על החומרה היתירה הנשקפת מהסם קוקאין אשר נחשב בין הקשים מקרב הסמים המסוכנים.

      מסיבה זו, כך ציין בית הדין, יש להחמיר מאוד אם מי שפועל להפצת סם זה ברבים. נגישות הנאשם לסם זה, והוצאתן לפועל של מספר עסקאות הנוגעות אליו, טומנות בחובן חומרה אשר צריכה לקבל ביטוי בענישה.

      לבסוף, לאחר שקלול הנתונים הנוגעים לעבירות הסמים, תוך התחשבות בעבירות החזקת לבנת החבלה והסמים לשימוש עצמי, מצא בית הדין כי יש לכבד את ההסכמה העונשית אליה הגיעו הצדדים, ולהטיל על הנאשם את העונשים הבאים:

      • שנתיים וחצי של מאסר מאחורי סורג ובריח.
      • מאסר על תנאי.
      • קנס בגובה 20,000 ₪.
      • הורדה לדרגת טוראי.
      • פסילת רישיון נהיגה ל- 18 חודשים.

      חייל המבצע עבירות סמים בהן מעורבים סמים קשים צפוי לעונש כבד

      כל חייל אשר עובר עבירות סמים בצבא צפוי לפגוש בפעילותה העיקשת וחסרת הפשרות של התביעה הצבאית למגר את תופעת השימוש בסמים על ידי משרתי צה"ל, שימוש אשר יש בו כדי להשפיע על כשירותם הצבאית של חיילי הצבא ומפקדיו.

      עם זאת, כאשר עבירות הסמים בהן מעורב החייל כוללות הפצה ושימוש בסמים הנחשבים קשים, העונש בגינן צפוי להיות חמור במיוחד.

      לקריאת פסק הדין המלא ראו (מחוזי דרום) 24/22 התובע הצבאי נ' לוי

      *האמור בעמוד זה ובאתר עבירות סמים – Drugcrime-Law בכלל אינו מחליף ייעוץ משפטי והבוחר להסתמך על האמור עושה זאת באחריותו האישית.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-2315818 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף