Drugcrime-law_MainPic עבירות סמים
Drugcrime-law_MainPic עבירות סמים
פנייה לייעוץ אישי



    עורך דין פלילי: ייצוג משפטי בעבירות סמים

    המחוקק הישראלי מתייחס בחומרה רבה לעבירות הסמים. החוק אוסר ייצור, הכנה, החזקה וסחר בסמים. עבירת סמים היא עבירה פלילית הנושאת עימה קלון ועונשה עלול להגיע עד 20 שנות מאסר.

    עורך דין פלילי: ייצוג משפטי בעבירות סמיםבשונה מעבירות פליליות אחרות, אדם הנעצר על עבירת סמים, במקרים רבים אינו בעל עבר פלילי ואין לו רקע עברייני. עבירות סמים הן דוגמה לעבירות שאינן מבחינות בין ציבורים שונים או בין אנשים עם רקע כלכלי שונה. היא משותפת לכולם היות ששורשיה אינם דווקא פליליים אלא עלולים להיווצר על רקע של לחצים חברתיים, הצורך בהתנסות שונה או בשל סחף רגשי.

    תוכן עניינים

    דווקא בשל כך, ייצוג משפטי בעבירת סמים הוא קריטי וחיוני כיוון שכאמור, במקרים רבים החשודים או הנאשמים לא נתקלו בעבר ברשויות החוק ואינם יודעים להתמודד עם שיטות חקירה, לחצים פסיכולוגיים הנלווים להם ועלולים להפליל את עצמם ולהרע את מצבם המשפטי.

    התייעצות עם עורך דין עבירות סמים – חיונית בכל מקרה של חשד לעבירת סמים

    גם אזרח נורמטיבי לחלוטין יכול להיקלע למצב שבו הוא מוצא את עצמו חשוד בעבירת סמים. זה יכול להיות בעיצומה של מסיבה שבמסגרתה מועברים סמים מיד ליד, וזה יכול לתפוס אותו כשהוא אינו מודע כלל שהחומר או הסם שהוא משתמש בו, מוגדר כסם אסור בפקודת הסמים המסוכנים.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      פקודה זו מפרטת את כל סוגי הסמים האסורים ועל כן היא מתעדכנת מעת לעת. בפקודה מנויות אף הכמויות הנחשבות ככמויות לשימוש עצמי אשר מעבר להן, הכמות תחשב ככמות מסחרית. למשל:

      1. הרואין – 0.3 גרם
      2. קוקאין – 0.3 גרם
      3. מתדון – 0.15 גרם
      4. מורפין – 0.3 גרם

      וכך אדם עלול למצוא עצמו מואשם בסחר בסמים אם העביר לחברו סמים לשימוש עצמי במהלך פגישת רעים, אף ללא קבלת תמורה כספית.

      חוסר המודעות של החשודים עלול לגרום לתוצאות משפטיות קשות מאוד, החל בהפללה עצמית וכלה בהודאה בעבירות חמורות יותר שלא היו כלל בחשד הראשוני.

      חשודים נוטים לחשוב כי אם ישתפו פעולה ויענו על כל השאלות שנשאלו, הרי שהדבר יתפרש בעיני המשטרה כהוכחה לחפות, ולא היא. כל משפט שהנחקר אומר, עלול לשמש נגדו במהלך ההליך הפלילי ולכן עליו לעמוד על זכותו הבסיסית להתייעץ עם עורך דין עבירות סמים בשלב הראשוני של המעצר ועוד לפני שנפתחה חקירה נגדו.

      התנהלות נכונה והכנה מוקדמת, חיוניים לשמירה על זכויותיו המשפטיות של החשוד.

      התנהלות נכונה והכנה מוקדמת עם עורך דין, חיוניים לשמירה על זכויותיו המשפטיות של החשוד בעבירת הסמים מהם שלבי ההליך הפלילי בעבירות סמים?

      השלב הראשון שבו נתקל כל חשוד בעבירות סמים, הוא חקירת המשטרה. במסגרתה, אוספת המשטרה ראיות, מתשאלת אנשים נוספים וחוקרת את החשוד. חשוב מאוד שעורך דין עבירות סמים יהיה נוכח בכל שלבי החקירה ויעמוד על שמירת כל הזכויות החוקיות של החשוד:

      1. התייעצות עם עורך דין
      2. זכות השתיקה
      3. אי הפללה עצמית

      לאחר החקירה, מחליטה המשטרה האם להמליץ לתביעה להגיש כתב אישום נגד החשוד, או לשחרר אותו.

      במשפט פלילי, החובה להוכיח את אשמת הנאשם מוטלת על התביעה ואילו הנאשם מצידו, אם יעורר ספק או שיערער על שרשרת הראיות של התביעה, עשוי למצוא עצמו יוצא ללא כתב אשמה.

      אם החליטה התביעה כי יש ממש בחומר הראיות, מוגש כתב אישום המפרט את עובדות המקרה ואת סעיפי החוק שבגינו הוגש כתב האישום. עורך דין עבירות סמים רשאי לטעון טענות פרוצדורליות כמו חוסר סמכות, התיישנות או שנפל פסול בשמירה על זכויותיו המשפטיות של הנאשם. הנאשם מצידו, חייב להגיב על כתב האישום ולהצהיר אחת מאלה:

      1. מודה
      2. כופר באשמה
      3. מודה במקצת העובדות
      4. אינו משיב בכלל

      שלב ההוכחות נועד לבסס את כתב האישום מבחינת ראיות התביעה, עדים או כל חומר אחר המסייע לתביעה להוכיח מעל לכל ספק סביר את אשמתו של הנאשם.

      עורך דינו מנגד, ישתדל להפריך את טענות התביעה, להטיל ספק בראיות שהוצגו או לערער את מהימנות העדים שהובאו מטעם התביעה.

      לאחר סיום שלב זה, מסכמים הצדדים כל אחד את טיעוניו: התביעה תטען כי הוכיחה את אשמת הנאשם מעל לכל ספק סביר, והסנגור יטען כי התביעה לא עמדה בחובתה זו. פסק הדין יינתן ובו יוחלט האם הנאשם אשם או זכאי ומה העונש שייגזר עליו אם יימצא אשם.

      האם עורך הדין יכול להפחית את חומרת העונש במקרה שהנאשם נמצא אשם?

      אם תסקיר המבחן שבוצע לנאשם מראה על כך שהנאשם הביע חרטה עמוקה על מעשיו, שמעידתו הייתה חד פעמית, שהוא משתתף בכל הסדנאות לגמילה שנשלח אליהם וכי יש בנסיבות האישיות שהובילו אותו לעבירת הסמים, משום נסיבות חברתיות מקלות – אזי תסקיר המבחן יילקח בחשבון בעת גזירת העונש.

      אם הנאשם הוא צעיר לפני גיוס ועבירת הסמים עלולה לחסום את עתידו הצבאי והאזרחי, זו גם עשויה להיות נסיבה מקלה בגזירת עונשו.

      לסיכום: עבירת סמים היא עבירה פלילית חמורה העלולה להשפיע על עתידו של הנאשם ועל השתלבותו בחברה לאחר ריצוי עונשו. לכן חשוב מאוד להיות מיוצג בידי עורך דין עבירות סמים אשר ייצגו נאמנה ויעשה הכול כדי לערער את אמינות ראיות התביעה ואת עדיה.

      אם בכל זאת הורשע הנאשם, הרי שניצול נכון של תסקיר המבחן ומציאות נסיבות מקלות, עשויות להוציא את הנאשם עם עונש מופחת ואולי אף ללא רישום פלילי.

      *האמור בעמוד זה ובאתר עבירות סמים – Drugcrime-Law בכלל אינו מחליף ייעוץ משפטי והבוחר להסתמך על האמור עושה זאת באחריותו האישית.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-2315818 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף