Drugcrime-law_MainPic עבירות סמים
Drugcrime-law_MainPic עבירות סמים
פנייה לייעוץ אישי



    עבירות סמים בקרב בני נוער

    תופעת עישון סמים בקרב בני הנוער מוכרת למרבה הצער לכולנו. נערים ונערות רבים בוחרים לבלות את הלילה בשתיית אלכוהול ובעישון סמים. במאמר הנוכחי אסקור את התופעה הן מבחינה חברתית והן מבחינה משפטית.

    עבירות סמים בקרב בני נוער

    תוכן עניינים

    תופעת עישון סמים אצל בני נוער

    למרבה הצער, אנו שומעים יותר ויותר על נערים ואפילו קטינים שמסתבכים בקטטות אלימות למיניהן. לא מעט פעמים, הקטטות נובעות משימוש באלכוהול או בסמים בצורה בלתי מבוקרת. תרבות הפנאי של רבים מבני הנוער אינה מעודדת במיוחד, בלשון המעטה.

    הטריגר לשימוש בסמים אצל בני נוער הוא מגוון. לעתים הנער או הנערה מתנסים בסמים בעקבות לחץ חברתי, לפעמים העישון נובע מחסך רגשי, ובמקרים אחרים מדובר בסתם משובת נעורים או ברצון לעשות משהו מסוכן ומרגש במיוחד. כהורים, עליכם להשגיח על ילדיכם שלא ידרדרו אל חברה רעה ולהרגלים רעים. מתפקידכם לפקוח עין ולשים לב למעשיהם יש ילדיכם, לפני שהם נכנסים לתוך מערבולת מסוג זה.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      עבירות הסמים – סקירה מהירה

      החוק אוסר לגדל, לייצר, להפיק, לעסוק בסחר בסמים, לשווק, לתווך, להחזיק או לעשן סמים מכל סוג – גם סמים קלים. עבירת סמים היא עבירה פלילית לכל דבר וענין, והעונש במקרה של הרשעה עלול להיות מאסר בפועל. הילדים שלכם עשויים להגיד לכם שהם מעשנים סמים 'קלים' ושזה 'שום דבר', אך חשוב שתדעו שמבחינת החוק אין דבר כזה סמים קלים. כל שימוש בסם, אפילו סם קל ואפילו שימוש חד פעמי, אסור בחוק.

      עם זאת, ישנו חילוק מהותי בין שימוש בסמים לצריכה עצמית לבין שימוש בסמים למטרות מסחריות מבחינת חומרת העבירה. בעוד שימוש בסמים למטרות מסחריות הוא חמור מאד ועשוי להגיע עד למאסר עשרים שנה, שימוש בסמים לצריכה עצמית קל יותר והעונש המקסימלי עליו הוא עד שלש שנות מאסר.

      מה קורה כאשר אדם נתפס עם כמות גדולה של סמים? האם הוא יוכל לטעון כי החזיק את כולם רק לצריכה עצמית?

      התשובה היא שלילית. הנחת העבודה של בית המשפט היא כי לאדם אין צורך בכמות כזאת של סמים לשימוש אישי, ומשום כך, יש לראות בו כמי שהחזיק אותם למטרות מסחריות עד שיוכיח אחרת. במילים אחרות, נטל ההוכחה עובר אל החשוד, אשר עליו להוכיח לבית המשפט כי לא החזיק את הסם למטרות מסחריות.

      החוק אוסר לגדל, לייצר, להפיק, לעסוק בסחר בסמים, לשווק, לתווך, להחזיק או לעשן סמים מכל סוגהיחס של החוק לנער או נערה המעשנים סמים

      בני נוער אינם חסינים מפני החוק. נער או נערה שעישנו סמים עשויים למצוא את עצמם עומדים לדין. יחד עם זאת, כמובן שישנה התייחסות מיוחדת לבני נוער המעשנים סמים. היחס לנער שעישן סמים באופן חד פעמי בוודאי אינו דומה ליחס למבוגר שמגדל סמים בביתו.

      נער או נערה שנתפסו מעשנים סמים בפעם הראשונה יישלחו תחילה אל 'שירות המבחן לנוער' לשם סיוע. אולם אם הם נתפסו סוחרים בסמים או מוכרים סמים לחבריהם, הם 'יזכו' לטיפול חמור יותר מרשויות החוק. החוק מחמיר במיוחד עם החזקת סמים לצרכים מסחריים, והעונש על שימוש בסמים לצרכים מסחריים חמור בהרבה.

      מדוע כדאי להיעזר בעורך דין פלילי?

      חבל מאד שנער או נערה תמימים שנגררו לעישון חד פעמי של סמים יגררו להליכים משפטיים מייגעים. לא פחות חבל שנער או נערה צעירים ייכנסו למרשם הפלילי ויכתימו את שמם הטוב ואת יכולתם התעסוקתית בעתיד.

      במידה והילד או הילדה שלכם נחקרו בגין שימוש בסמים, חשוב מאד להיעזר בשירותי עורך דין עבירות סמים. עורך דין מנוסה עשוי למנוע מהילד או מהילדה שלכם הרבה אי נעימויות. במקרים רבים, עורכי דין מצליחים לסגור את התיק הפלילי כנגד החשוד מבלי שיוגש כתב אישום ומבלי שהחשוד יירשם במרשם הפלילי כלל.

      *האמור בעמוד זה ובאתר עבירות סמים – Drugcrime-Law בכלל אינו מחליף ייעוץ משפטי והבוחר להסתמך על האמור עושה זאת באחריותו האישית.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-2315818 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף