Drugcrime-law_MainPic עבירות סמים
Drugcrime-law_MainPic עבירות סמים
פנייה לייעוץ אישי



    מה צפוי לך בחקירת משטרה בגין שימוש בסם?

    שוטר עצר אותך בגין שימוש בסמים. מה כדאי לך לטעון בחקירה? מה הסיכוי שיגישו כנגדך כתב אישום? ומה לגבי רישום פלילי? על כך במאמר שלפניכם.

    מה צפוי לך בחקירת משטרה בגין שימוש בסם?

    תוכן עניינים

    שימוש בסמים לצריכה עצמית – קל יותר

    ההבחנה אולי החשובה ביותר לגבי עבירות הסמים היא ההבחנה בין החזקה או שימוש בסמים לצריכה עצמית לבין החזקה או שימוש בסמים לצרכים מסחריים.

    עונשו המקסימלי של המחזיק או המשתמש בסמים לצריכה עצמית הוא שלש שנים מאסר, בעוד עונשו המקסימלי של המחזיק או המשתמש בסמים לצרכים מסחריים הוא עשרים שנה מאסר.

    ההבדל בין שימוש או החזקה לצריכה עצמית לבין שימוש או החזקה לצרכים מסחריים אינו מסתכם רק בחומרת העונש במקרה של הרשעה. ההבדל בא לידי ביטוי גם ביחס לשאלה האם יוגש בכלל כתב אישום כנגד החשוד.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      אם אתה נמצא בפעם הראשונה במשטרה – סיכוי טוב שלא יוגש כנגדך כתב אישום

      המגמה המשפטית המחלחלת מהיועץ המשפטי, דרך בתי המשפט ועד למשטרה, היא להתייחס למעשנים פרטיים בדרך טיפולית ולא בדרך הענשה.

      כלומר, רשויות החוק אינן ממהרות להעניש, ובוודאי לא לכלוא, בגין שימוש או החזקה בסמים לצריכה עצמית. למרות שגם עבירת שימוש בסמים לצריכה עצמית היא עבירה פלילית, בפועל רשויות החוק אינן אוכפות לגמרי את האיסור על משתמשים פרטיים.

      מנגד, כשמדובר במגדלי סמים או בסוחרי סמים, רשויות החוק מחמירות מאד ומנהלות מלחמת חורמה ברשתות הייצור והשיווק של הסמים. הגישה היא, אפוא, להחמיר עם המגדל, המוכר והמשווק ולהקל עם האדם הפרטי.

      משום כך, אם נעצרת במשטרה בגין שימוש בסמים לצריכה עצמית, יש לך סיכוי טוב לצאת מזה בלי שיוגש כנגדך כתב אישום. המשטרה עשויה לוותר על הגשת כתב אישום כנגדך – בוודאי אם זו הפעם הראשונה שנתפסת על שימוש בסמים.

      חשוב להבין: השאלה האם יוגש כנגדך כתב אישום היא שאלה חשובה מאד. מלבד הסיכוי להיות מורשע ומלבד הטרטור הרב הכרוך בניהול ההגנה במשפט, לעצם הגשת כתב האישום כנגדך ישנה משמעות מעשית מידית: נפתח כנגדך רישום פלילי. לרישום הפלילי עשויה להיות, בין השאר, השלכה תעסוקתית לגבי סיכויי קבלתך למקומות עבודה.

      אם נעצרת במשטרה בגין שימוש בסמים לצריכה עצמית, יש לך סיכוי טוב לצאת מזה בלי שיוגש כנגדך כתב אישום

      נתפסת עם כמות סם גדולה? כדאי לך לשכור עורך דין

      בכדי לדעת האם החזקת את הסמים לצריכה עצמית או לצרכים מסחריים, המשטרה עשויה להתחקות אחר מעשיך ולבדוק האם היית בקשר עם לקוחות, משווקים וכדומה.

      מה קורה כאשר אין למשטרה הוכחות שהשתמשת לצרכים מסחריים? התשובה היא: חזקת החפות. כל עוד אין הוכחה שהשתמשת בסמים לצרכים מסחריים, עומדת לך החזקה שאתה חף מפשע, וניתן לתבוע אותך רק בגין שימוש לצריכה עצמית.

      עם זאת, חשוב לשים לב היטב לדבר הבא: אם נמצאה אצלך כמות גדולה [החוק מפרט מהי כמות גדולה], חזקת החפות מתבטלת ובמקומה באה חזקה חדשה.

      אדם שנתפס עם כמות גדולה של סם מוחזק באופן אוטומטי כאדם שהחזיק את הסמים לצרכים מסחריים, עד שיוכיח הפוך.

      משום כך, אם נתפסת עם כמות גדולה של סם, עליך לשכנע את חוקריך כי למרות שהחזקת כמות סם גדולה, מטרתך הייתה רק לצריכה עצמית.

      אין זה פשוט לשכנע בכך את החוקרים [או את בית המשפט – במידה והוגש כנגדך כתב אישום]. לכן, מומלץ מאד לשכור עורך דין עבירות סמים, שיסייע לך לגבש את הטיעונים ואת ההוכחות לכך.

      כאמור, השאלה האם השתמשת בסמים לצריכה עצמית או לצרכים מסחריים היא שאלה קריטית. בשאלה זו תלוי הן הסיכוי להגשת כתב האישום והן חומרת העונש במידה ותורשע.

      *האמור בעמוד זה ובאתר עבירות סמים – Drugcrime-Law בכלל אינו מחליף ייעוץ משפטי והבוחר להסתמך על האמור עושה זאת באחריותו האישית.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-2315818 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף