Drugcrime-law_MainPic עבירות סמים
Drugcrime-law_MainPic עבירות סמים
פנייה לייעוץ אישי



    הוגש נגדך כתב אישום בגין סחר בסמים? 5 דברים שאתה חייב לדעת

    האם נעצרת בגין סחר בסמים? האם אתה עומד בפני כתב אישום על מכירה והפצה? פקודת הסמים המסוכנים מפרטת את כל סוגי העבירות הנוגעות לסמים, את העונשים על כמויות, ולא כולם יודעים אנקדוטות חשובות שיכולות לסייע למי שהוגש נגדו כתב אישום בגין סחר בסמים. מומלץ לקרוא!

    הוגש נגדך כתב אישום בגין סחר בסמים? 5 דברים שאתה חייב לדעת

    אם הואשמת בסחר בסמים, חשוב מאוד שתדע מה הכמויות שנחשבות לסחר, מכיוון שמעל כמות מסוימת, בין אם סחרת בפועל או לא, אין זה משנה, הכמות הזו קובעת כי מדובר בסחר. מה העונשים הקבועים בחוק, כיצד אפשר להפחית את העונשים, ואיך אפשר בלי – מה חשוב לדעת לגבי הטלגרם וסחר בסמים. כל המידע לפניכם.

    תוכן עניינים

    סחר בסמים – אילו כמויות נחשבות סחר?

    כאמור, גם אם לא הייתה לכם או לנאשם כוונה לסחור בסם, מה שמגדיר האם מדובר בסחר הוא הכמות, ולכן חשוב שנבין מה הכמויות בסוגי השנים השונים, שמהוות את סף הכניסה לעולם הסחר.

    קנאביס – שימוש מסחרי מוגדר מעל 15 גרם.
    קוקאין – שימוש מסחרי מוגדר מעל 0.3 גרם.
    הירואין – סחר בסמים נחשב 0.3 גרם כשמדובר בהירואין.
    קריסטל – 0.2 גרם נחשב כמות מסחרית.
    אקסטזי, LSD וחבריהם – 3 יחידות.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      מה העונשים הצפויים על סחר בסמים, על פי סוגי הסמים השונים?

      כפי שתוכלו לראות, החוק לא מבדיל בין סחר בקנאביס לבין סחר בקוקאין, וחשוב לציין זאת מכיוון שהרושם בישראל הוא שקנאביס הוא סם קל וקוקאין הוא סם קשה. כן יש הבדל מבחינת שיקול דעתו של השופט בנוגע לכמויות, הרשעות קודמות, ונתונים נוספים עליהם נפרט בהמשך, בינתיים חשוב להבין מה העונשים המוגדרים בחוק על סחר בסמים:

      קנאביס – עד עשרים שנות מאסר או קנס בשיעור של עד 5,650,000 שקלים.
      קוקאין – עד עשרים שנות מאסר
      הירואין – עד 20 שנות מאסר, כולל שלילת רישיון נהיגה, שלילת דרכון וחילוט רכוש.
      קריסטל – עד 25 שנות מאסר או קנס גבוה מאוד.
      אקסטזי, LSD וחבריהם – עד 20 שנות מאסר.

      מה עליכם לעשות אם הואשמתם בסחר בסמים?

      כפי שתוכלו לקרוא בהמשך, ניתן להפחית את העונש על סחר בסמים, רק כדאי לעשות זאת עם עורך דין המייצג בעבירות סמים. לכן, מה שחשוב לעשות הוא לא למסור מידע לפני התייעצות עם עורך דין, לשמור על שתיקה ולהמתין בסבלנות.

      בכל הנוגע לשימוש בסמים וסחר בסמים, עורך דין פלילי יכול להשפיע על המשך ההליכים באופן משמעותיאיך אפשר להפחית את העונש על עבירות סחר בסמים?

      ההמלצה החד משמעית במקרה של האשמה בסחר בסמים, היא להסתייע בעורך דין ולא לפעול עצמאית. בכל הנוגע לשימוש בסמים וסחר בסמים, עורך דין פלילי יכול להשפיע על המשך ההליכים באופן משמעותי, וזאת ממש לא פרסומת אלא עובדה. מה כן יכול לעזור להפחית את ההרשעה?

      מהו סוג הסם? כאשר אפשר להוכיח שהנאשם לא ידע שמדובר בסם אסור, לדוגמא שליח שלא ידע שהוא נושא סמים, הרי אין הוכחה לעבירה.

      מה משקל הסם? האם מי שהעביר או מכר את הסמים יודע מה הכמות של הסם? מה המשקל? בחלק גדול המוכרים או הסוחרים המואשמים לא יודעים מה משקל הסם, לא רואים אותו – הוא יכול להיות סגור בתוך שלל עדיפות, ומבלי לדעת מה משקל הסם, כיצד אפשר להוכיח סחר או להאשים את הנאשם ביחס לעסקה שלקח בה חלק?

      הבדלה בין סוגי הסמים – נכון שכל הסמים נחשבים מסוכנים, אבל ההשפעה של קנאביס אינה משתווה להשפעה של הרואין או קוקאין, וזה בהחלט נתון שנלקח בחשבון.

      טלגרם – חשוב לדעת

      בעידן הדיגיטלי בו הכל נמכר באינטרנט, גם הסמים תפסו את הנישה שלהם, ואפליקציית הטלגרם משמשת היום אחת המסגרות המובילות בישראל לסחר בסמים.

      מה ש"טוב" באפליקציה הזאת אם מסתכלים מהעיניים של שימוש / סחר בסמים, הוא שהשימוש בה הוא אנונימי, ניתן להתחבר ללא מספר טלפון, ניתן לקיים שיחות מוצפנות שלא נשמרות באף מערכת, ומגוון שימושים שנתפשים כמאוד חיוביים בכל הנוגע לסמים בישראל.

      כל זה טוב ויפה אבל שימוש בסמים / סחר בסמים הם עדיין עבירה לכל דבר, וגם למשטרה יש את השיטות שלה להשיג מידע על משתמשים ברשת הזו. לא כדאי להקל ראש ולחשוב שהכל אנונימי, אלא לזכור שעבירות סחר בסמים בישראל נחשבות לעבירות חמורות, וכל מה שנוגע לסמים בישראל מקבל את מלוא חומרת הדין.

      *האמור בעמוד זה ובאתר עבירות סמים – Drugcrime-Law בכלל אינו מחליף ייעוץ משפטי והבוחר להסתמך על האמור עושה זאת באחריותו האישית.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-2315818 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף