Drugcrime-law_MainPic עבירות סמים
Drugcrime-law_MainPic עבירות סמים
פנייה לייעוץ אישי



    מדריך לנאשם: כתב אישום בגין החזקת קוקאין

    כתב אישום הוא בהחלט משהו שכולנו נעדיף להימנע ממנו, במיוחד כאשר מדובר בסמים, בטח ובטח כאשר מדובר בקוקאין. אם בכל זאת נתפסתם עם הסם הזה ואתם עומדים בפני כתב אישום בגין החזקת קוקאין, חשוב מאוד שתדעו את החוק ואת האפשרויות לפניכם.

    מדריך לנאשם: כתב אישום בגין החזקת קוקאיןפקודת הסמים המסוכנים (חוק העונשין, התשל"ז – 1977) מגדירה בין היתר בחוק: "לא יגדל אדם סם מסוכן, לא ייצר אותו, לא יפיק אותו, לא יכין אותו ולא ימצה אותו מחומר אחר, אלא ברשיון מאת המנהל.

    תוכן עניינים

    העובר על הוראות סעיף זה, דינו – מאסר עשרים שנים או קנס פי עשרים וחמישה מן הקנס האמור בסעיף 61(א) (4) לחוק העונשין, התשל"ז – 1977". מה זה אומר? בואו ניכנס לעובי הקורה ונבין יחדיו.

    החזקת קוקאין – מה אומרת העבירה?

    פקודת הסמים המסוכנים מחלקת בין סוגי הסמים השונים מבחינת סוג הסם, כמות, והעונש בהתאם. הפקודה מגדירה כי החזקה של 0.3 גרם סם מסוג קוקאין, נחשבת להחזקה עצמית, לצריכה עצמית. מעל כמות זו, גם אם לא הייתה הוכחה לסחר בסמים ומכירה, די בכמות עצמה, על מנת להאשים בסחר ומכירה.

    חשוב לציין באותה נשימה, שכמות שפחותה מ-0.3 גרם קוקאין, לא מוגדרת ככמות לצריכה עצמית ויהיה מה. במידה והוכח כי אדם סחר בכמות שמתחת ל-0.3 גרם, הוא בהחלט יעמוד לדין על סחר.

    העונש על החזקת קוקאין בכמות של עד 0.3 גרם היא עד שלוש שנות מאסר. מעל כמות זו, העונש המוגדר בחוק עומד על עד 20 שנות מאסר. וביניהם?

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      קיבלת כתב אישום על החזקת קוקאין?

      כאמור, כמות של עד 0.3 גרם קוקאין, מוגדרת כהחזקה לשימוש עצמי. מה הכוונה? הכוונה היא שכל עוד אין הוכחה לסחר ומכירה של הסם, מבחינת הכמות, עד כמות של 0.3 גרם, זה יוגדר כהחזקה עצמית / שימוש עצמי.

      יש לבדוק את ההיסטוריה של הנאשם, האם יש היסטוריה של שימוש בסמים, החזקת סמים, סחר, מידת שיתוף הפעולה וגם נוכחות של עורך דין תתרום כמובן.

      במידה ואין היסטוריה של שימוש בסמים ותיקים פליליים נוספים, במידה ומדובר אכן בכמות שמוגדרת לשימוש עצמי, הסיכוי "לצאת מזה" בלי שייהרסו החיים הוא טוב, בעיקר מכיוון שגם לאלו שמייצגים את החוק, יש אינטרס לשמור על האזרחים, בעיקר על אלו שלא ביצעו עבירות קודמות ולא חשופים לעולם הפשע, על מנת לא לייצר מצב בו אדם מדרדר לפשע ולסמים בעקבות המאסר בכלא.

      כלומר, במידה והוגש נגדך כתב אישום על החזקת קוקאין, חשוב להסתכל על חצי הכוס המלאה, משמעו, החזקה ולא סחר.

      מה שעליך לעשות, אם ברצונך לקבל את המינימום המגיע בחוק על עבירה זו, ולא למוטט את התנהלות חיי השגרה שלך, הוא להיעזר בעורך דין מנוסה, כלומר, אל תמסור מידע והתייחסות לכתב האישום, ללא עורך דין.

      אם אין ידך משגת לעורך דין משלך, תמיד תוכל לקבל פרקליט מטעם המדינה שיגן עליך.

      העונש על החזקת קוקאין בכמות של עד 0.3 גרם היא עד שלוש שנות מאסרדוגמאות מהשנים האחרונות לעונשים שנגזרו עבור החזקת קוקאין

      בשנת 2016, גזר בית המשפט העליון עונש של 15-36 חודשי מאסר בפועל, על כמות של 31.05 גרם קוקאין. הכמות היא לחלוטין כמות של סחר, והאישום ניתן בגין החזקה.

      בשנת 2017 גזר בית המשפט העליון עונש של 10-24 חודשי מאסר בפועל עבור 18 גרם קוקאין, ובנוסף תשע מנות של MDMA ומשקל אלקטרוני. גם כאן הכמות היא כמות של סחר, ואם מוסיפים את ה-MDMA והמשקל האלקטרוני, זה בהחלט אומר "דרשני", אבל זה העונש הסופי שנגזר.

      עוד בשנת 2017, גזר בית המשפט המחוזי עונש של 3-5 שנות מאסר על החזקה של כמעט 100 גרם קוקאין. בתיק נוסף שדן בעבירה של 71 גרם קוקאין מחולק למנות, קיבל הנאשם שנתיים וחצי עד חמש שנים מאסר בפועל.

      בשנת 2020 גזר בית המשפט 22 חודשי מאסר (כמעט שנתיים) וקנס של 7,500 שקל לאדם שנתפס עם 59 גרם קוקאין. רישיון הנהיגה של הנאשם נשלל לתקופה של 10 חודשים.

      בשנת 2020 גזר בית המשפט עבודות שירות וקנס כספי, לאדם שהורשע בהחזקת קוקאין בכמות של 2.5 גרם.

      מה באמת חשוב?

      כאמור, מה שבעיקר ניתן להסיק מהמקרים הללו הוא שאין עקביות ואחידות בנושא ההענשה על החזקת קוקאין. במידה ונתפסת עם קוקאין, לא משנה באיזו מידה, כדאי מאוד לא למסור מידע נוסף שעשוי להפליל אותך בהמשך, ולהיעזר בייעוץ וליווי מקצועי של עורך דין עבירות סמים מנוסה בתחום.

      *האמור בעמוד זה ובאתר עבירות סמים – Drugcrime-Law בכלל אינו מחליף ייעוץ משפטי והבוחר להסתמך על האמור עושה זאת באחריותו האישית.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-2315818 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף