Drugcrime-law_MainPic עבירות סמים
Drugcrime-law_MainPic עבירות סמים
פנייה לייעוץ אישי



    טיפים והמלצות שכדאי לקבל ממשרד עורך דין צבאי

    לצבא הגנה לישראל מערכת משפט עצמאית, נפרדת מזו האזרחית (למעט העובדה שבית הדין הצבאי לערעורים, הערכאה הגבוהה ביותר במערכת המשפט הצבאית, כפוף לבית המשפט העליון).

    טיפים והמלצות שכדאי לקבל ממשרד עורך דין צבאי

    מערכת המשפט הצבאית כוללת מגוון עיסוקים: מערכת תביעה וסנגוריה בתחום הפלילי, מדור דין בין לאומי, מדור יעוץ וחקיקה ועוד.

    במאמר זה נתמקד בפן הפלילי ונביא מספר המלצות שכדאי לקבל מעורך דין צבאי – הן בנושא של יצירת מודעות לעבירות נפוצות בצבא על-מנת להיזהר שלא להיכשל בהן, והן בנושא של התנהגות של חייל במידה ועבר עבירה.

    תוכן עניינים

    מהן העבירות הנפוצות ביותר בצבא, וכיצד ניתן להימנע מלהיכשל בהן?

    נעמוד על שלוש עבירות נפוצות בקרב חיילים:

    1. היעדרות מן השירות שלא ברשות – חייל הנעדר מהשירות שלא ברשות בוחר בעצם בדרך קצרה שהיא ארוכה, משום שחלק מהעונש על כך הוא הארכת השירות לפי זמן ההיעדרות. לא זו הדרך לצאת מהשירות הצבאי. לשם כך ניתן לפנות למש"קית ת"ש (תנאי שירות) שיכולה להשיג לחייל חופשות מיוחדות, או במקרה של בעיה נפשית ניתן לפנות לקב"ן (קצין בריאות נפש).
    2. סמים – לדאבוננו, החזקת סמים וצריכתם הינן עבירות נפוצות מאוד בקרב חיילים. לאור זאת מערכת המשפט הצבאית איננה סלחנית במקרים של עבירות סמים, וכן לאור השפעתם לרעה על תפקודם של חיילים. כמו כן, הרשעה בעבירת סמים טומנת בחובה גם רישום פלילי. מומלץ לחיילים להתרחק מחברים לשירות המתעסקים עם סמים, כדי שלא יהיה כלפיהם אפילו צל צילו של חשד לקשר לסמים.
    3. עבירות בנשק – חיילים רבים נשפטים על משחקים בנשק ושימוש לא זהיר בו או שלא למטרה לשמה הוא נועד. עבירות אלה נובעות בדרך כלל מסיבות של שיעמום במצבים מסויימים, כגון בשמירה, ולחץ חברתי. לכן יש להיזהר מלהגיע למצבים כאלה, ואם מגיעים חשוב לזכור שמדובר בחיים ומוות!

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      מהן המלצות עורך דין צבאי לחייל העומד להיחקר במצ"ח?

      ישנן מספר המלצות חשובות של עורך דין צבאי לחייל העומד בפני חקירת מצ"ח כחשוד בעבירה:

      • להתייעץ עם עורך דין צבאי לפני החקירה – לכל חשוד נתונה הזכות להתייעץ עם עורך דין לפני החקירה שלו. חשוב לנצל זכות זו ולקבל הדרכה מגורם מקצועי ומנוסה בתחום כעורך דין צבאי.
      • לא להודות בעבירה שלא עשית – חקירות יכולות להיות מתישות ולא נעימות. עקב כך, עלול לקרות מצב בו חייל מודה בעבירה שלא עשה רק כדי שתיגמר החקירה. יש להיזהר מכך, משום שהודאה בעבירה תקשה מאוד על הוכחת החפות בהמשך.
      • לא להשמיט פרטים – חשוב מאוד בחקירה למסור עדות מדויקת כמה שניתן, עד פרטי הפרטים. השמטת פרטים עלולה להיות בעוכרי החשוד בהמשך ההליכים.

      חשוב בחקירה למסור עדות מדויקת, עד פרטי הפרטים. השמטת פרטים עלולה להיות בעוכרי החשוד בהמשך ההליכים

      מה עדיף – עורך דין מטעם הצבא או עורך דין צבאי אזרח?

      חשוד בעבירה צבאית עומד בפני התלבטות: האם להיות מיוצג ע"י סניגור מטעם הצבא, או שמא עדיף להיות מיוצג ע"י עורך דין צבאי שהוא אזרח? התשובה לשאלה זו מורכבת, משום שלכל אחד יש יתרונות וחסרונות.

      מצד אחד, נראה שעורך דין מטעם הצבא בקי יותר בפסיקה הצבאית, מוכר יותר בקרב השופטים ואין צורך לשלם לו. מצד שני, מדובר בדרך כלל בעורך דין צעיר וכן קיים חשש שמכיוון שהחשוד אינו משלם לו, הוא לא ישקיע את כל המאמצים בשבילו.

      עורך דין צבאי שהוא אזרח, לעומת זאת, הוא בדרך כלל מבוגר יותר ובעל ניסיון רב בתחום העבירות הצבאיות. מאידך, לא בטוח שהוא בקי בפסיקה כמו עורך דין מטעם הצבא ויש לשכור את שירותיו בכסף. כאמור, ייתכן שתשלום הכסף הוא דווקא יתרון, שכן זה מחייב אותו לפעול יותר ברצינות למען החייל החשוד.

      סיכום

      רשימת העבירות שחייל בצבא יכול לעבור גדולה לאין ערוך מאשר זו של אזרח. במאמר זה הבאנו המלצות כיצד להימנע משלוש עבירות נפוצות בקרב חיילים. כמו כן, הבאנו המלצות לחייל שעבר עבירה. כמובן שאין מדובר בתחליף לייעוץ מפורט מעורך דין צבאי מנוסה ומומחה בתחום.

      *האמור בעמוד זה ובאתר עבירות סמים – Drugcrime-Law בכלל אינו מחליף ייעוץ משפטי והבוחר להסתמך על האמור עושה זאת באחריותו האישית.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-2315818 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף