Drugcrime-law_MainPic עבירות סמים
Drugcrime-law_MainPic עבירות סמים
פנייה לייעוץ אישי



    5 טיפים: ככה תחפשו מאמר משפטי באינטרנט

    כיום, האינטרנט מכיל מאמרים משפטיים רבים. למרות זאת, חשוב לדעת כיצד לחפשם. במאמרי אציג חמישה טיפים לחיפוש מאמר משפטי באינטרנט.

    5 טיפים: ככה תחפשו מאמר משפטי באינטרנט

    תוכן עניינים

    נסו להעמיד את עצמכם במקום הכותב

    כדי לחפש (ולמצוא), מאמר משפטי באינטרנט, על המחפש לחשוב כיצד הכותב היה מתנסח במאמרו באשר למידע שאותו המחפש מעוניין למצוא. כך, למשל, אם המחפש מעוניין בפיצוי בגין תאונת דרכים שעבר, ללא נכות, ומחפש מאמר משפטי בנושא, הרי שאם יכתוב בחיפוש: "היה לי תאונת דרכים אבל ברוך השם אני לא נכה כמה פיצויים מגיע לי" – הוא כנראה לא ימצא מאמר משפטי מתאים.

    אם הוא ינסה להעמיד עצמו במקום כותב המאמר, הרי שקרוב לוודאי שהוא לא יחשוב שהכותב יכול להכיל במאמרו משפט שכזה. באשר לדוגמא זו, אם המחפש יכתוב "חישוב פיצויים בגין תאונת דרכים ללא נכות" – הרי שהסיכוי שימצא מאמר משפטי בנושא הוא כמעט ודאי.

    יש לחפש כל נושא בנפרד

    גם אם המחפש מעוניין לברר כמה נושאים משפטיים – כדי למצוא מאמר משפטי, עליו להתמקד בנושא אחד ורק אותו לחפש. הסיבה לכך היא, שהסיכוי למצוא מאמר משפטי המכיל את כל הנושאים שהמחפש מעוניין לברר, הוא נמוך משמעותית מהסיכוי למצוא מאמר משפטי המכיל את אחד מנושאים אלה. לכן, יש לבצע חיפוש ממוקד, ולחפש כל נושא בנפרד.

    אין חובה להשתמש במשפטים תחביריים

    רבים מהמבצעים חיפושים אינטרנטיים, בין אם הם מחפשים מאמרים משפטיים ובין אם לא, נוטים להשתמש בחיפושיהם רק במשפטים תחביריים, שניתן להשתמש בהם גם בשפת הדיבור היומיומית. ואולם, אין כל חובה לעשות זאת, ופעמים רבות הדבר אף מקשה על החיפוש ועל מציאת המאמר המשפטי.

    אם, למשל, המחפש מעוניין לדעת מהי מדיניות הענישה על עבירות סמים בצבא, ייתכן שדווקא חיפוש תוך שימוש במשפט תחבירי, כמו "אילו עונשים מקבלים חיילים שלקחו סמים?" – יקשה על מציאת מאמר משפטי מתאים.

    לעומת זאת, אם המחפש יכתוב "עבירות סמים בצה"ל עונשים" – הסיכוי למצוא מאמר משפטי מתאים יהיה גבוה יותר, שכן רבים מהמאמרים המשפטיים אינם מכילים שאלות. לצד זאת, יש לזכור ששימוש בשפה יומיומית מדי, ושלמעשה אינה תקינה (כמו הדוגמא שנתתי בתחילת המאמר), תקשה גם היא על החיפוש והמציאה של מאמר משפטי מתאים.

    הוספת המילים "עורך דין" בחיפוש

    רבים מהמאמרים המשפטיים מתפרסמים באתרי משרדי עורכי דין שונים. לכן, כתיבה בחיפוש של הנושא המשפטי הרלוונטי, בתוספת המילים "עורך דין" – מקלה על החיפוש ומפנה באופן אוטומטי לאתרי עורכי דין המכילים מאמרים ו/או מקורות אחרים להם מידע בנושא.

    בנוסף, יש לזכור שמטרתם המרכזית של אתרי עורכי דין היא לעזור ללקוחות/לאנשים חסרי ידע משפטי. לכן, קיים סיכוי גבוה שמאמר משפטי המופיע באתרים של משרדי עורכי דין, מנוסח בשפה ברורה יותר לכלל המחפשים, בשונה, אולי, ממאמר משפטי המופיע באתר של אוניברסיטה מסוימת.

    קריאת מאמרים משפטיים בנושאים אחרים

    קריאה של מאמרים משפטיים כלשהם, גם אם נושאיהם שונים מהנושא שהמחפש מעוניין למצוא מאמר משפטי לגביו – מלמדת את המחפש איך מנוסחים מאמרים משפטיים רבים ומה מאפיין אותם.

    כך יודע המחפש על מה לשים דגש בחיפושו, באופן שיעזור לו למצוא מאמרים משפטיים ביתר קלות. כמובן שאין צורך בקריאת כל המאמר המשפטי אם הוא לא עוסק בנושא החיפוש, אך מומלץ לקרוא קריאה כללית כדי, כאמור, לדעת על מה לשים דגש בחיפוש.

    לסיכום, כדי לחפש ולמצוא מאמר משפטי באינטרנט, אין חובה להשתמש במשפטים תחביריים אך צריך בכל זאת לחשוב איך הכותב היה מתנסח במאמרו. גם אם המחפש מעוניין לברר יותר מנושא משפטי אחד – יש לחפש כל נושא בנפרד. בנוסף, הוספת המילים "עורך דין" בחיפוש וכן קריאת מאמרים משפטיים בנושאים אחרים, הן פעולות היכולות להפוך את החיפוש ליעיל יותר.

    *האמור בעמוד זה ובאתר עבירות סמים – Drugcrime-Law בכלל אינו מחליף ייעוץ משפטי והבוחר להסתמך על האמור עושה זאת באחריותו האישית.

    לייעוץ ראשוני חייג 077-2315818 (זמינות 24 שעות)
    פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      מידע חשוב נוסף