Drugcrime-law_MainPic עבירות סמים
Drugcrime-law_MainPic עבירות סמים
פנייה לייעוץ אישי



    מתי תדע שהדירוגים שבעל עסק קיבל – לא אמינים?

    בשנים האחרונות חל שינוי משמעותי בשוק הצרכנות בישראל בפרט ובעולם בכלל. מכירת ורכישת מוצרים ושירותים שינתה את פניה ופרצה באופן ניכר לעולם הרשת. כיום מכירה וקנייה של שירותים נעשית באופן נרחב בצורה מקוונת, דבר אשר דורש מהגולשים להפעיל שיקול דעת נכון ולבחור איזה שירותים ומצרים לצרוך מתוך השוק הגדול והרחב.

    מתי תדע שהדירוגים שבעל עסק קיבל – לא אמינים?בכדי שהצרכנים ברשת יוכלו לקבל את ההחלטה הנכונה ביחס לשירותים והמוצרים שירכשו הם נדרשים להפעיל יכולת סינון שתבחין בין מוצרים דומים ותאפשר להם להפיק את המיטב מתוך המגוון הגדול שקיים בשוק.

    אחת הדרכים המרכזיות שמסייעות לצרכנים לברור ולמיין את נותני השירות והמוצרים היא קריאה של ביקורות והמלצות ברשת. קריאה של חוות דעת או דירוגי גולשים מסייעת לקבל תמונת מציאות רחבה יותר ולהבין את העלויות והתועלות הקיימות באותו המוצר/שירות.

    אולם, על הגולשים לזכור שלא כל דירוג, ביקורת או המלצה שמצויים ברשת הם מהימנים. לא פעם ברשת קיימות ביקורת, או דירוגים שאין להם כל אחיזה במציאות ושמטרתם היא להעלות את היקף החשיפה וההכנסות של מוצר או נותן שירות מסוים.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      אי לכך, חשוב לבחון את הדירוג והביקורת לפי אמות המידה הבאות שיסייעו לצרכן לאתר חוסר אובייקטיביות או דירוגים וביקורות הנגועים באינטרסים עסקיים או כלכליים.

      • תגובות ודירוגים אוהדים בלבד – כשעסק מוצר או נותן שירות מקבלים באופן עקבי את הדירוג הגבוה ביותר ואת התגובות האוהדות ביותר הסיכויים שמדובר בביקורות/דירוג סרק עולה. שהרי לא קיים עסק או מוצר שכל לקוחותיו מרוצים ממנו באופן מקסימלי ולאורך זמן. ביקורת אמינה היא כזו המציגה את התמונה בכללותה לרבות החסרונות או המורכבויות שנלוות לרכישת אותו המוצר או השירות.
      • דירוג על תחומים נרחבים – כשניתן דירוג באתר אחד על תחומי עניין שאין ביניהם כל קשר, ניתן להניח שהאתר לא בהכרח מהימן. כאשר הביקורת באתר נוגעת לאותו תחום כמו למשל אתר
        הכולל המלצות וחוות דעת על עורכי דין שונים
        , ניתן להניח שהוא מהימן ומאגד מידע רלוונטי ומקצועי.

      • אנונימיות – כאשר ניתן ביקורת אנונימית ללא ציון שמו של הכותב או רקע בסיסי עליו הדבר עלול לפגוע באמינות הדירוג והביקורת. שהרי אם הדירוג הוא ללא שם יכול להיווצר מצב של דירוגי סרק לטובת מימוש אינטרסים וללא קשר למצב האמיתי.
      • תאריך – באם לא מצורף תאריך שבו ניתן הדירוג סביר להניח שהוא אינו מהימן. כיוון שגם אם אכן ניתן דירוג על ידי לקוח יכול להיות שהוא לא עדכני ומאז חל שינוי בשוק, במוצר או במחירים והדירוג אינו עדכני למצב הדברים הנוכחי.

      על כן, בטרם מסתמכים על ביקורת או דירוג שניתנו ברשת, חשוב לבחון את מהימנותם בהתאם לאמות המידה האמורות ורק אז לקבל החלטות להמשך ביחס לשירותים או מוצרים לרכישה.

      *האמור בעמוד זה ובאתר עבירות סמים – Drugcrime-Law בכלל אינו מחליף ייעוץ משפטי והבוחר להסתמך על האמור עושה זאת באחריותו האישית.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-2315818 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף