Drugcrime-law_MainPic עבירות סמים
Drugcrime-law_MainPic עבירות סמים
פנייה לייעוץ אישי



    סמים בדיגיטל: סחר בסמים באמצעות הטלגרם

    אין זה פלא שפשיעה של סחר בסמים "גילתה" את נפלאות התקשורת הדיגיטלית והאפשרויות הטמונות בה ועולם הסלולר והשליטה מרחוק. ניתן כיום לסחור בסמים.

     

    סמים בדיגיטל: סחר בסמים באמצעות הטלגרםסמים הוא אחד הענפים הרווחיים ביותר בעולם. מנתוני מחקר עולה כי ענף זה מגלגל בשנה למעלה מ- 300 מיליארד דולר, והרווח רק עולה משנה לשנה. כמות המשתמשים בסמים אף היא גדלה בקצב מהיר וחוצה מגזרים, רמה סוציו אקונומית ומקום מגורים.

    תוכן עניינים

    אין זה פלא שאף ענף זה גילה את נפלאות התקשורת הדיגיטלית והאפשרויות הטמונות בה ועולם הסלולר והשליטה מרחוק.

    אם אך לפני מספר שנים מועט, אדם שהיה חושק ברכישת סמים היה מסתכן בהליכה למקומות מפוקפקים ומפגש בלתי אמצעי עם עבריינים, תוך סיכון ממשי להיתפס, הרי שהיום הוא יכול לרכוש ולסחור בסמים מבלי לצאת מהבית ובלי סיכון פיזי.

    ואכן השימוש באפיקים הדיגיטליים לסחר בסמים ובשיווקם דרך קבוצות המתאגדים בפלטפורמות מקוונות שונות, צבר תאוצה בשנים האחרונות.

    אחת הפלטפורמות הנפוצות אשר "גויסו" למטרותיהם של סוחרי הסמים, היא היישומון טלגרם, המנוצל למגוון דרכי הפצה והתקשרות עם לקוחות קיימים ולקוחות פוטנציאלים.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      סחר בסמים באמצעות הטלגרם"יתרונות" היישומון טלגרם

      כאמור לעיל, היישומון טלגרם משמש כבסיס לביצוע עסקאות סמים רבות ולרקימת קשרים חדשים בין מפיצי הסמים לקהל לקוחותיהם.

      מדוע נבחר דווקא יישומון זה ומהם יתרונותיו על פני יישומונים אחרים, למשל הוואטסאפ הפופולרי?

      1. קיימת אפשרות להתחבר לטלגרם באמצעות שם פיקטיבי כמו שנדרש למשל בפייסבוק
      2. ניתן להתחבר לטלגרם שלא באמצעות מספר טלפון
      3. ניתן לנהל שיחות מוצפנות המשמידות את עצמן לאחר מספר דקות
      4. ההודעות אינן נשמרות בשרתי החברה
      5. מספר החברים בקבוצה יכול להגיע לאלפים
      6. ניתן להשתמש בבוטים, תוכנות המתפקדות כמשתמשים אוטומטיים ולספק מידע למשתמשים האחרים, או לנווט אותו לפי הצרכים

      מסך האנונימיות העוטף את משתמשי הטלגרם משמש כזרז העיקרי להגברת נפח התעבורה הקיימת ממילא, וכאמור מנוצל לצרכי הרשת הבלתי חוקית לסחר בסמים באמצעות הטלגרם.

      לשם כך הוקמה קבוצה נרחבת מאוד של משתמשים – רשת זו של סחר בסמים מכונה "טלגראס", רשת המתמקדת בסחר מקוון בסם המריחואנה ובקנביס. (לפי פקודת הסמים המסוכנים, כמות של מריחואנה מעל 15 גרם, נחשבת ככמות מסחרית והאדם שנעצר ובכליו כמות הגבוהה מזו, יואשם בסחר בסמים).

      סחר בסמים באמצעות הטלגרם – המצב בישראל

      קבוצת הטלגראס נוסדה בידי עמוס סילבר, אזרח ישראלי לשעבר והתנהלה כארגון כלכלי לכל דבר ועניין, כולל אנשי שיווק, אנשי כספים, מפיצים ומשווקי שטח.

      על פי הערכות משטרת ישראל, הרשת גלגלה כ-60 מיליון ₪ בחודש והשתמשו בה למעלה מ-200 אלף ישראלים (בתל אביב לבדה אותרו למעלה מ-20 אלף משתמשים). בשנת 2020 הוכרזה קבוצת טלגראס כארגון פשיעה ומייסדה הואשם בניהול ארגון פשיעה.

      וכך פעל ארגון הטלגראס: כאמור לעיל, הארגון בנוי כארגון כלכלי עם חלוקת תפקידים, היררכיה וענפי "שירות" שונים: תפעול, שיווק, כוח אדם, הנהלת חשבונות, יחסי ציבור, תכנות ועוד.

      דרך ההפצה החלה בכמה אלפי סוחרי סמים "מורשים" שהיו רשומים ברשתה (ושילמו לארגון "עמלות פרסום ותיווך"), סוחרים אלו יצרו את הקשר הישיר עם המשתמשים באמצעות רשת שליחים שאספו פיזית את התשלום מהמשתמשים והעבירו אותו ל"שליח המרכזי".

      כל הכספים הנאספים הועברו לדירת מסתור בישראל וחולקו בדרך של משכורות ומענקים לכל עובדי הרשת. לעיתים שולמו המשכורות בסמים, בטובות הנאה, בציוד או במזומן ואף בביטקוין.

      מדו"חות של המשטרה עולה כי עד סוף שנת 2018 נמכרה מריחואנה בישראל באמצעות הרשת בשווי של כ-300 מ' ₪ בכחצי מיליון עסקאות סמים.

      הביצועים הכספיים הפנטסטיים של הרשת, הניעו משפחות פשע ידועות לנסות להשתלט על הארגון הרווחי אשר שמט למעשה את הקרקע מתחת לבסיס עסקאות הסמים "המסורתיות" ופגע פגיעה כלכלית קשה בהכנסות אותן משפחות.

      כיום מוחזקים ראשי הארגון במעצר כאשר ההאשמות נגדם מתבססות על עבירות של פשע מאורגן, סחר בסמים, הלבנת הון ואי תשלום מיסים.

      הפצת סמים בדיגיטל וסחר בסמים באמצעות הטלגרם, החליפו את שיטות ההפצה, השימוש והסחר בסמים – המסורתייםסחר בסמים באמצעות הטלגרם – השלכות פליליות

      למרות האנונימיות ו"מסכי העשן" השונים המאפיינים את השימוש ברשת הטלגראס, הצליחה המשטרה לחדור לרשימת המשתמשים ולמפיצי הסם ואף לעצור את חלקם.

      חשוב לזכור כי רכישת סם באמצעות הרשת כמוה כרכישת סם ברחוב אפלולי, ומכירת סם באמצעות הרשת שקולה לסחר בסמים במקום חשוך ונסתר.

      משתמשים רבים אינם מודעים להשלכות הקשות של הרשעה בשימוש או בסחר בסמים והדבר מהותי יותר בהתחשב בעובדה כי רובם הם אזרחים נורמטיביים שאינם רגילים לבצע עבירות וכל שכן עבירות פליליות, אלא שלחץ חברתי ונסיבות אחרות גרמו להם להתנסות בשימוש בסמים.

      הרשעה בעבירת סמים גוררת אחריה לא רק רישום פלילי אלא זו עבירה שיש עימה קלון, מונח הטומן בחובו קשיים שייווצרו לנאשם, אף לאחר שחרורו, בקבלה למקומות עבודה רבים, בהגשת מועמדות  למשרות ציבוריות, להוצאת רישיון לנשק ועוד. חשוב לזכור כי מבחינת החוק, אין הבדל בין שימוש בסמים "קלים" לשימוש בסמים "קשים", ואלו גם אלו עלולים להוביל למעצר, להכתמת גיליון ההרשעות ואף למאסר ממושך.

      לסיכום: הפצת סמים בדיגיטל וסחר בסמים באמצעות הטלגרם, החליפו את שיטות ההפצה, השימוש והסחר בסמים – המסורתיים. קלות השימוש והאנונימיות שנלוותה לעסקאות אלו, פיתתה ישראלים רבים להשתמש בשירותי הרשת. לאחר מאמצים ממושכים, הצליחה משטרת ישראל לעצור את ראשי הארגון אשר הוכרז כארגון פשע והם צפויים לעונשי מאסר ארוכים בגין האשמות חמורות. חשוב לזכור כי עבירות הסמים הם בין העבירות החמורות שלהן השלכות על חיי המורשע אף לאחר ריצוי עונשו.

      *האמור בעמוד זה ובאתר עבירות סמים – Drugcrime-Law בכלל אינו מחליף ייעוץ משפטי והבוחר להסתמך על האמור עושה זאת באחריותו האישית.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-2315818 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף