Drugcrime-law_MainPic עבירות סמים
Drugcrime-law_MainPic עבירות סמים
פנייה לייעוץ אישי



    עבירות סמים: סחר בסם MDMA

    MDMA הוא סם פסיכואקטיבי מלאכותי, שברוב מדינות העולם, כולל בישראל, נחשב לבלתי חוקי.

    עבירות סמים: סחר בסם MDMAהשפעתו על המשתמש בו נמשכת, בדרך כלל, בין 10 ל-12 שעות, והיא באה לידי ביטוי באמצעות ערנות, עלייה בביטחון העצמי, ירידה ברגישות לכאב, והפיכת צבעים לחדים וברורים יותר וקלים יותר להבחנה.

    תוכן עניינים

    בנוסף, המשתמש בסם MDMA יראה את האנשים בסביבתו כשמחים יותר, והוא עשוי לפתח כלפיהם רגשות עזים של קרבה וחיבה, גם אם הוא כלל לא מכיר אותם. לכן, סם ה-MDMA מכונה "סם האהבה".

    במאמר זה אסקור את עבירת הסחר בסם MDMA.

    ענישה בגין סחר בסם MDMA

    ראשית, יש להבהיר, שהגורם שקובע האם מדובר בסחר הוא הכמות. השאלה האם אדם אכן התכוון לסחור בסם, אינה רלוונטית ואינה משפיעה על דבר.

    הכמות המינימלית שנחשבת לסחר בסם מסוג MDMA היא 3 יחידות, והעונש על סחר בסם מסוג MDMA הוא עד 20 שנות מאסר.

    כיום, הרוב הגדול של עבירות הסחר בסמים בישראל בוצע באמצעות טלגראס. לכן, קיימת נטייה לחשוב שמכיוון שההודעות והשיחות בטלגראס מוצפנות מקצה לקצה, כלומר לאף אדם שאינו צד לעסקה אין אפשרות לקרוא ו/או לשמוע את ההודעות המועברות במסגרת העסקה – אין כל חשש שגורם חיצוני יידע על הסחר בסם ומכאן שאין סיבה לחשוש מתפיסה וממאסר.

    עם זאת, מחשבה זו שגויה. חשוב לדעת שלמשטרת ישראל יש את האמצעים להשיג מידע על המשתמשים בטלגראס – למשל, על ידי הפעלת סוכנים סמויים.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      כך, לדוגמא, בשנת 2019, לאחר חקירה סמויה שנמשכה כשנה וחצי, עצרה המשטרה יותר מ-40 בכירים בקהילת הטלגראס, ביניהם מייסד הקהילה, ששהה אז באוקראינה ושוחרר למעצר בית כעבור ארבעה חודשים, והוסגר לישראל לאור החלטת בית המשפט באוקראינה.

      מקרה זה מבהיר שגם מי שסוחר בסמים בטלגראס חייב לדעת שהוא עלול להיתפס, ואם וכאשר זה אכן יקרה – הוא יעמוד לדין וככל הנראה יקבל עונש כבד.

      מי שסוחר בסמים בטלגראס חייב לדעת שהוא עלול להיתפס, ואם זה יקרה – הוא יעמוד לדין וככל הנראה יקבל עונש כבדמקרה אמת של סחר בסם MDMA: פרשת גונן שגב

      בשנת 2004, נעצר גונן שגב – רופא במקצועו ולשעבר חבר כנסת ושר בישראל, בחשד להברחת סם מסוג MDMA לישראל. שגב ניצל את העובדה שכדורי ה"אקסטזי" המכילים את סם ה-MDMA מגיעים לרוב כטבליות לבליעה, וטען שהוא קיבל סוכריות מסוג "M&M's" שהשאיר בתא בשדה התעופה בהולנד, ולאחר מכן התברר שהן למעשה סם MDMA.

      בית המשפט המחוזי אימץ עסקת טיעון, וגזר על שגב חמש שנות מאסר בפועל ועוד שנתיים מאסר על תנאי, וקנס בסך 27,500 דולר בגין עבירה זו ובגין זיוף תוקף הדרכון הדיפלומטי שקיבל כשהיה שר. כמו כן, רישיונו לעסוק ברפואה נשלל. הוא ערער לבית המשפט המחוזי בירושלים, שדחה את ערעורו, ובין נימוקיו לדחייה היה כי שגב ייבא סמים לשם רווח ולא עקב צורך שנובע מהתמכרות.

      לסיכום, 3 יחידות ויותר של סם מסוג MDMA תיחשבנה לסחר, ומי שייתפס בביצוע סחר בסם זה, צפוי לעונש של עד 20 שנות מאסר, בין אם הוא אדם אנונימי ובין אם כיהן כשר בישראל.

      בנוסף, חשוב לדעת שעל אף שבעסקאות סחר בסמים המתבצעות בטלגראס, לכאורה אין לאף אדם שאינו צד לעסקה אפשרות לקרוא ו/או לשמוע את ההודעות המועברות במסגרת העסקה – למשטרה יש דרכים להשיג מידע על המשתמשים בטלגראס – לדוגמא, על ידי הפעלת סוכנים סמויים.

      *האמור בעמוד זה ובאתר עבירות סמים – Drugcrime-Law בכלל אינו מחליף ייעוץ משפטי והבוחר להסתמך על האמור עושה זאת באחריותו האישית.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-2315818 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף