Drugcrime-law_MainPic עבירות סמים
Drugcrime-law_MainPic עבירות סמים
פנייה לייעוץ אישי



    עבירות סמים: סחר בסם מסוג LSD בטלגראס

    "טלגראס" היא קהילת רשת ישראלית המשמשת להפצה ומכירה של צמח הקנאביס וסם הקנאביס שמופק ממנו, וכן סמים נוספים.

    עבירות סמים: סחר בסם מסוג LSD בטלגראס

    LSD הוא סם שהשפעתו על המשתמשים בו כוללת הזיות, שינוי בתחושת הזמן, תחושת אובדן זהות ומיזוג קוגניטיבי בין חושים שונים. מאמר זה יעסוק בעבירות סחר בסם זה ברשת הטלגראס.

    תוכן עניינים

    איך נראית עסקת סחר בסם מסוג LSD בטלגראס?

    "טלגראס" היא שילוב של המילים "טלגרם" – אפליקציה להעברת מסרים מיידיים, ו"גראס" – תכשיר של צמח הקנאביס שמכיל סם פסיכואקטיבי.

    עסקת סחר בסם מסוג LSD, ולמעשה כל עסקת סחר בסמים בטלגראס, מתבצעת באמצעות שימוש באפליקציה טלגרם, בה לאף אדם שאינו צד לעסקה אין אפשרות לקרוא ו/או לשמוע את ההודעות המועברות במסגרתה. הסוחרים ברשת הטלגראס מציעים משלוחים מהירים של סמים. בנוסף, לניצעים ישנה אפשרות להביע ביקורת על איכותם של הסמים וכן של הסוחרים.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      גורמים במשטרת ישראל מעריכים כי עד 70% מעבירות הסחר בסמים בישראל בוצעו באמצעות טלגראס.

      מה שקובע האם מדובר בסחר הוא הכמות. השאלה האם אדם אכן התכוון לסחור בסם, אינה רלוונטית ואינה משפיעה על דברענישה בגין סחר בסם מסוג LSD בטלגראס

      ראשית, יש להבהיר, שהגורם שקובע האם מדובר בסחר הוא הכמות. השאלה האם אדם אכן התכוון לסחור בסם, אינה רלוונטית ואינה משפיעה על דבר.

      הכמות המינימלית שנחשבת לסחר בסם מסוג LSD היא 3 יחידות, והעונש על סחר בסם מסוג LSD הוא עד 20 שנות מאסר.

      באשר לסחר בסם מסוג LSD בטלגראס, קיימת נטייה לחשוב שמכיוון שההודעות והשיחות בטלגראס מוצפנות מקצה לקצה כאמור, אין כל חשש שגורם חיצוני יידע על הסחר בסם ומכאן שאין סיבה לחשוש מתפיסה וממאסר.

      עם זאת, מחשבה זו שגויה. חשוב לדעת שלמשטרת ישראל יש את האמצעים להשיג מידע על המשתמשים בטלגראס – למשל, על ידי הפעלת סוכנים סמויים.

      כך, לדוגמא, בשנת 2019, לאחר חקירה סמויה שנמשכה כשנה וחצי, עצרה המשטרה יותר מ-40 בכירים בקהילת הטלגראס, ביניהם מייסד הקהילה, ששהה אז באוקראינה ושוחרר למעצר בית כעבור ארבעה חודשים, והוסגר לישראל לאור החלטת בית המשפט באוקראינה.

      מקרה זה מבהיר שגם מי שסוחר בסמים בטלגראס חייב לדעת שהוא עלול להיתפס, ואם וכאשר זה אכן יקרה – הוא יעמוד לדין וככל הנראה יקבל עונש כבד.

      לסיכום, עסקת סחר בסמים בטלגראס מתבצעת באמצעות שימוש באפליקציה טלגרם, בה לכאורה לאף צד שאינו צד לעסקה אין אפשרות לקרוא ו/או לשמוע את ההודעות המועברות במסגרתה.

      ואולם, חשוב לדעת שלמשטרה יש דרכים להשיג מידע על המשתמשים בטלגראס – לדוגמא, על ידי הפעלת סוכנים סמויים. 3 יחידות ויותר של סם מסוג LSD תיחשבנה לסחר, ומי שייתפס בביצוע סחר בסם זה, צפוי לעונש של עד 20 שנות מאסר.

      *האמור בעמוד זה ובאתר עבירות סמים – Drugcrime-Law בכלל אינו מחליף ייעוץ משפטי והבוחר להסתמך על האמור עושה זאת באחריותו האישית.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-2315818 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף