Drugcrime-law_MainPic עבירות סמים
Drugcrime-law_MainPic עבירות סמים
פנייה לייעוץ אישי



    איך תבחר עורך דין פלילי לייצוג בעבירות סמים?

    בדומה למתרחש ברוב המדינות המתוקנות, גם במדינת ישראל החזקת סמים למטרות צריכה עצמית או למטרות מסחריות מוגדרת כעבירה פלילית. חומרת העונש שיינתן לאדם שהואשם בעבירות סמים משתנה ממקרה למקרה, כאשר גורם ההשפעה המרכזי הוא כמות הסם שנמצאה.

    איך תבחר עורך דין פלילי לייצוג בעבירות סמים?

    כמות הסם שמאתרים אצל אדם משפיעה ישירות על העונש שיינתן לו. ככל שהכמות גדלה כך צפוי גם העונש לגדול בהתאמה. בפקודת הסמים קיימת הבחנה בין החזקת סמים למטרות סחר לבין החזקה למטרת צריכה עצמית. אדם שנתפס על סחר בסמים יקבל יחס מחמיר יותר וייענש בחומרה רבה יותר בהתאם.

    תוכן עניינים

    מה החשיבות של קבלת סיוע מעורך דין המתמחה בתחום?

    למרות שבחוק קבוע שיעור העונש שצפוי לקבל אדם שנתפס על עבירת סמים לסוגיה, ההכרעה הסופית נתונה לבסוף לשיקול דעתו של השופט בבית המשפט.

    השופט יכריע בהתאם לעבירה, לנסיבות ולנקודת מבטו על המקרה. קבלת סיוע מעורך דין בייצוג אל מול השופט יכול לסייע בהצגת הנסיבות, באופן שבו יכריע השופט לטובת הנאשם או לכל הפחות יקל בעונש שיבחר לפסוק לו על ביצוע העבירה.

    באם יוצג הנאשם כאדם נורמטיבי המשולב בחברה שאין לו האשמות או עבר פלילי קודם, יהיה קל יותר להגיע לגזר דין מקל.

    הצגת מצב דברים זה תוכל להיעשות כראוי רק באמצעות שכירת שירותיו של עורך דין המכיר את התחום על בוריו ויודע כיצד לייצג נאמנה את הנאשם אל מול בית המשפט.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      חשוב לציין כי אין תיק פלילי אחד שזהה לקודמו. ולכן כל הליך משפטי הוא שונה וייחודי.

      במצבים אלה תפקידו של עורך הדין הפלילי, הוא ללמוד את הנסיבות הנוגעות למקרה ולגבש קו הגנה שיהיה הנכון והמתאים ביותר עבור הלקוח שאותו הוא מייצג. זאת בכדי למנוע מצבים של האשמות שווא או האשמה בעבירות או בסעיפים החמורים יותר מאלה ביצע הנאשם בפועל.

      אם יוצג הנאשם כאדם נורמטיבי המשולב בחברה שאין לו עבר פלילי קודם, יהיה קל יותר להגיע לגזר דין מקלכיצד לבחור את עורך הדין המתאים?

      • שכירת עורך דין שמתמחה דווקא בתחום הפלילי, ובתחום הסמים בפרט – תסייע בקבלת ייצוג מותאם ויעיל יותר. זאת מכיוון שעורך דין שזהו תחום התמחותו לפי רוב יהיה בקיא יותר בחוק ובפסיקה בנושא וידע לנתב את הלקוח למקומות הנכונים ולייצגו כראוי אל מול השופטים.

        ברור שהנאשם בכל מצב יישפט לפי עקרונות החוק, אך ככל שעורך הדין יכיר את החוק באופן מעמיק יותר- הוא יוכל להתמודד טוב יותר עם ההאשמות ולטעון טענות מדויקות יותר שיגבירו את סיכויי הזיכוי או הפחתת העונש של הלקוח שמיוצג על ידו.

      • יחסי אמון בין עורך הדין ללקוח – כלל שרמת האמון בין הלקוח לעורך דינו גדלה כך ישנו תיאום טוב יותר שיוביל גם לתוצאות טובות יותר. יש לשים לב לכך בעת בחירת עורך דין לייצוג בעבירות סמים.

      *האמור בעמוד זה ובאתר עבירות סמים – Drugcrime-Law בכלל אינו מחליף ייעוץ משפטי והבוחר להסתמך על האמור עושה זאת באחריותו האישית.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-2315818 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף